Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1339 ggr
sallad
0

kakaduaciklid

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

jag ska sälja min fyrhjuling och köpa ett begagnat akvarium på ungefär 240l och skall köpa Ciklider jag skulle vilja ha några kakaduaciklider men vet inte om den går ihop med mina andra fiskar som ska flytta till mitt 240l. i mitt akvarium som jag har nu har jag två par Gurami några barber en fjärilsfisk och några malar.

-Rasmus 🌈

Nooon2
0

Vad kul med ett nytt akvarium! Grattis! Mycket roligare än en fyrhjuling!

Kakaduciklider ha revir på botten. Varje hona har varsit revir kring varsin grotta. Hanen håller koll på alla sina honor och har sitt revir kring deras. De kommer att försvara sina revir  mot andra fiskar som bor på botten eller om de inte klarar det får de finna sig i att bli invaderade av andra fiskar och blir då störda om det är för stökigt. Guramina tror jag inte blir några problem i och med att de inte är särskilt bottenorienterade. Barber kan ju vara liite vilda… det beror kanske på vilken sorts barber det rör sig om. Fjärlisfisken… de är ju saltvattensdjur vad jag vet… men du menar nog fjärlisciklid kanske? Den är liten och jag skulle kanske hålla koll på den så att den inte får för mycket spö. Malarna… det finns ju massor med olika sorters malar. Klart är i alla fall att de innebär konkurrens för kakaducikliderna. Malar har också revir.

TccT
0

Det kan vara just fjärilsfisk, Pantodon buchholzi, en sötvattensfisk som menas.

sallad
0

ja, dom är lite brun fläckiga och har sprötar under magen och fenor som ser ut som vingar. den simmar ju vid ytan så cikliderna borde inte bry sig om dom

-Rasmus 🌈