Nytt akvarium
Hej,
Vilken temperatur ska man ha i ett ca 50 liters akvarie?
Lillsonen ska ha de vanliga nybörjarfiskarna 
Tack på förhand!
26 kanske… men det beror ju på vad ni tänker på för fiskar. Det finns fiskar som är lätta att ta hand om som ska rumstemp och såna som ska ha lite varmare.
Temperaturen beror som sagt inte på akvariets storlek utan på vilka fiskar man vill ha. Läs på ordentligt innan så att ni vet att de fiskar ni väljer passar ihop också vad gäller temp, pH mm.
Hej,
Vi har köpt 2 st små röda platysar 
Sedan ska det bli lite guppysar och nån algätare.
Tror att guppysar säkert är känsliga…Men vi ska prova, eftersom det trots allt inte finns så mycket att välja till ett 54 liters nybörjarakvarie…?
Några tips på fisk?? Lillkillen vill gärna ha nån sugpropp som äter alger oxå…
Vi har i bakteriekultur, rening och växtnäring.
Vattnet har stått 3 dagar, men fiskaffären tyckte vi kunde prova.
Ska tillbaka om 1 vecka och lämna in vattentest.
Tack för svaren!
Mvh

tja… Någon mer Platy vore bra att skaffa sen, de vill gärna vara några stycken. kanske 2 till eller så. Och de är ju fina sen! :)
Eftersom ni redan har platys kanske det inte är så roligt med svärdbärare som är rätt lika platysarna. Men neontetror är fina och inte svåra, ett stim på 10 sånna skulle nog vara fint.
otocinclus är en söt liten algätare;
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=329&SOK=1
Någon liten Gurami kanske skulle passa bra :)
Jag har vildguppys som inte är "sönderavlade". Dom är inte i så många färger som dom man ser på djuraffären :) Jätte tåliga!
Vänta ett tag med att stoppa i mer fisk bara :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Förut hade jag en blandning mellan vild och vanliga guppys… Var perfekt, små med fina färger, som var tåliga :)
// Dodat :)
Jag skulle ta det lite försiktigt med växtnäringen i början tills växterna kommigt igång ordentligt så att de klarar att ta upp den. Det kan bli så att algerna kan bli de som drar nytta av den.
Svärdbärare tycker jag är rätt trevliga fiskar annars… men om ni skaffar såna - tänk på att hanarna kan vara rätt intoleranta mot varandra. Hade ett ilsket ex. som inte kunde dela världen i 150-litersakvariet med en annan hane. Den fick spö så fort den vågade visa sig.
Tack för alla svar 
# 8
Hur får man tag på ej sönderavlade guppys?
Vi testar vattnet på lördag -okejar dom i affären så blir det en röd platyhona till. Sedan förmodligen nån algätare…
# 7
Det var en sötnos!
Ska försöka skynda långsamt 
har sett att de har 23 i djuraffärerna. Själv har jag 24-25
Endlers är en bra nybörjarfisk.