nu så =)
pga att min älskade vovve gav mig en vetrinärräkning i födelsedagspresent och sen att jag skaffade pålle så blev det inget 200l juwel möbel som planerat. Får se när det blir. Får uppdaterar mig lite åt gången =)
Men satte iaf upp mitt 25l igår. (som jag fick när jag var typ 10) Har beställt lite äppelsnäckebebbar som blir de första innvånarna. Sen blir det lite smått bara. Får ju inte bli för trångt.
Så, ni behöver inte kolla bilder eller ens bry er om ni inte vill =) men här kommer det iaf. Tycker det är kul att se hur ett akvarie utvecklas. Från att vara en liten glaslåda till ngt vackert.
(väldigt enkel inredning då min drömindredning endast passar stora akvarier) Glömt vad stenen heter men fin var den.
Ha det bra!

Det ser piggt ut med den blå sanden! Vad blir det för färg på äpplena som ska matcha den?
Ja jag gillade den färgen. Sen vid större akvarie blir det svart sand.
Blir gula snäckor. Köper av kiyona här på sajten. Tror det blir fint med lite gult i. Tänker sen köpa prickig pansarmal, svart vit och Neontetra och korallplaty. Blir mkt färg. Blått och rött alltså. =) Tänkte först vitt men sen tänkte jag va fasen, Gör det färgglatt iallafall. =)
ps: lampan e inte i över på bilden så sanden lyser mer egentligen.
Vad sött
Men ryms pansarmalarna? Tänkte då de ska bo i stim.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Det låter jättefint, men det är för liten yta för pansarmalar. Räkor kanske vore någonting? :)
Här finns det alltid någon som säljer räkor, fakta om räkor osv.: http://www.redbee.se/
jo jag vet. Har tänkt på det. Men senast jag hade de uppe så trivdes malarna jättebra. De levde och var framme hela tiden i tre år. Då dog akvariet för att den jävla affären lurade oss till ngr mödarfiskar som åt upp alla små och stressade sönder de andra.
Men jag har en kompis med stort akvarie som tar malarna om de inte funkar när de blir större, vilket är enda anledningen till att jag kanske testar.
Men räkor vore coolt. Fast det kanske bara blir äppelsnäckorna då de blir rätt stora och verkar vara bra på att hålla rent. (hörde talas om de igår) Så kanske inte blir malar ändå…
hmm mördarfisk? låter intressant kanske skulle vara nått för mitt ciklidakvarium! kommer du ihåg vad den hette eller har nån bild på den?
nä, grejen är att det var min mamma som var ledsen när de två korallplatyna dog. Så hon gick ner till den lokala affären som mycket väl viste vilka fiskar vi hade. Men platyna var slut så hon sålde mamma två st andra fiskar.
Efter massakern så tog vi med de ner igen och det var en praktikant där som sa att man aldrig säljer dessa fiskar hane+hane som hon hade gjort till oss för att de då var revirtänkande.
Ska se om jag hittar ngn bild på de.

Men.. Blir inte det för trångt? Neontetror ska ha minst 55-60 L, och platysarna vill ju gärna vara några st. Det kommer ju bli väldigt trångt… I think… Sällskapsakvarium ska vara minst 40 Liter. (eller?)
Jag avråder dig STARKT från att köpa pansarmalar. Det enda man kan ha i ett så litet akvarium är en Kampfisk eller snäckor och räkor. Det är inte alls snällt att ha för stora fiskar i för små akvarium… Dessutom så står det i L80 (djurskyddslagen) att akvarier inte bör vara under 40L om man ska ha fiskar i dem.
#10 okej.
Nä, blev snäckor istället.
Då det blev snäckor i karet och fortsatt diskussion är irrelevant så låser jag tråden 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu