Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2759 ggr
MajaL
0

Vad har du för?

Vad har du för sand/grus på botten?

Skriv även vilka fiskar du har. =)

Intressant att höra hur ni har era bottnar. =)

Jag har en kamphona och en Slöjstjärt. de har röd grus/småsten.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

akvariet
0

jag har "vanligt" ljust ca 2-3mm tjockt grus här hemma i karet. på botten finns en medelstorrot och sen har jag ett litet projekt men två stenar inbäddade i javamossa som sitter fast med hjälp av nätet av en gammal håv… sen finns det en liten kokosnöt-grotta där för algätaren…

där i simmar för tillfället 1 Guppy hane+3 yngel (ALLA hans kompisar har dött) 1 kinesisk algätere, 6 kardinaltetror och 4 äppelsnäckor

[TheoA]
0

Jag har engelsk sjösten (Om det heter så..)

MajaL
0

#1 Vad fint det låter! =)

#2 Aha, inte öländsk?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Saga85
0

Jag kör på ljus blästersand (0,2-0,7 mm) till mina pansarmalar och räkor.

DinJejja
0

Jag har ngn svart småkorning sand och en ljus "vanlig" sand över :)

I det har jag 1 Kampfisk hane, 2 Honungsgurami, 7 Guppy, 2 Black molly och 2 malar :)

DinJejja
0

Glömde mitt stimm med neontetror! :P

MajaL
0

#5 Fint det låter, hur ser en Honungsgurami ut? Alltid undrat vad dessa guramisar är för några. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

DinJejja
0

#7 Sök på den :) Jag har ingen bild på dom :P Men dom är väldigt söta tycker jag. Små och honungsgula med två "spröt" som dom känner med ser de ut som :P

MajaL
0

#8 Nej så fina de var! Fast de kan se väldigt olika ut?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

DinJejja
0

#9 Aa det finns ju en massa olika guramis :P Men mina är Honungsgurami så :)

MajaL
0

#10 Fick massa olika bilder, fina var de i alla fall allihop. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[LucyInTheSky]
0

Jag har vanligt engelskt sjösten blandad med sten från öländska stranden här =)

Vanliga fiskar typ Platy, tetror, svärdbärare och malar.

Nooon2
0

Akvarie 1: Ett tunt lager rådasand med malaysisk sandsnäcka och physor och mycket växter, leopardpansarmalar, Marmorerade bilbuksfiskar.

Akvarie 2:Ett tunt lager rådasand  med malaysisk sandsnäcka och physor och mycket växter, Ancistrus, Svart fantomtetra, Neontetra.

Akvarie 3:  Engelsk sjösten med anentome helena, en hel del växter, två stora rötter. Ingen fisk ännu. Vill helst byta ut gruset men hittar inget jag tycker är bra.

Akvarie 4: Ett tunt lager rådasand med malaysisk sandsnäcka physor och andra småsnäckor. Här finns en hel del växter - bara ett par stänglar är planterade i sanden, resten växer på rötter eller  i torv i krukor av korkbark eller keramik. Några kvistar gullranka växer med rötterna fritt i vattnet. Massor av rötter och korkbark. Småstenar klädda med javamossa på sanden - ska bli många fler. Om ekologin i akvariet orkar med det så blir det småningom också vissnade boklöv på botten. Black crystal-räkorna kommer att gilla det. I övrigt finns där Marmorerad bilbuksfisk och Rasbora hengeli. Rasbororna kommer att få flytta eftersom de är svåra mot räklingarna. När jag får tag i någon lämplig pytteliten rasbora så kommer de att få bo här istället.

dannydell
0

Jag har ett tjockt lager svart rådasand med mycke växter grottor och stenar. Där i har jag 10 pennfiskar, 1 Topaz ciklid par, 1 Palettciklid par, 1 eldbuk ciklid par, 8 Botia Striata, 3 Scalarer, en Black ghost, 2 värderålar, 6 guldklogrodor, en 20cm pleco, 1 mindre gibbi, ett par ancistrusar.

[TheoA]
0

#3 Nej, Det är Engelsk :)

MajaL
0

#15 Okej. =)

Vad fint det låter (alla). Kankse varit kul med bilder. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina albino pansarmalar matchar sanden väldigt bra Flört

MajaL
0

#17 Men så söt! =P

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se