kampis hoppa, hur ?
Hej, ja har 2 st Kampfisk honor eller hade :/ för igår hade den ena lyckats hoppa ur ;o vet inte hur för locket var stängt och de ändå hållet som hon kan ha hoppat ut ur är de p backsidan :/ har haft fiskar i snart mer än 4 år och har aldrig vart me om detta tidigare. Iaf så såg jag att hon låg på golvet och fick typ panik :$ hon var helt tor p ena sidan, fråga inte vf ja gjorde så här men ja fick för mig att ja skulle få litte vatten p henne. Fatta va ja blev förvånnad när hon börja spratla :O trodde hon skulle ha dött av uttorkning, hon hade leggat p golvet i flera timmar typ. meen n är ja såg att hon levde så la jag tebax henne i ett yngelkar i akvariumet, och släkte. hon värka piggare sen när ja kolla, men nu i morse så va hon död :(

Kampfiskhonor kan vara riktigt bra på att ta livet av sig på det sättet, det är ungefär så alla mina honor har dött som har dött… Ser dom någon intressant på ytan eller liknande så gör dom allt för att få tag på det.

men ja hade haft henne så länge :/ så konstigt att hon inte gjort så tidigare
nej fy va tråkigt :(

#3 aa :(

stakars dig! ute i naturen så äter de ju mygg mm. som finns på ytan och där hoppar de ju med men då landar de ju i vattnet igen…i våra akvarier så landar de på golvet ist!:(
hoppas du mår lite bättre snart!
Mkt trist när det händer men det är vanligt tyvärr. Jag förlorade mina betta coccina på det sättet(ganska ovanlig art som är nära släkt med vanliga kampfiskar)..

Tråkigt att hon inte klarade sig :(
Hade en kamphona som gjorde precis samma sak. Hon hade hoppat ut genom mathålet i täckglaset och landade i ett eluttag på en förlängningssladd som låg på golvet. Jag letade i säkert 10 minuter efter henne och då vet jag ju inte hur länge hon hade legat där innan jag upptäckte det, men när jag väl hittade henne och plockade upp henne så började hon sprattla. Jag hade dock lite mer tur då min hona överlevde det lilla äventyret. Det är tur att kampfiskar kan andas luft (tur för dem som får för sig att hoppa alltså).