Räkor försvunna!?
Köpte mig ett gäng Körsbärsräkor igår. Tog hem dem, slussade in dem i akvariet och åkte sedan till min pojkvän. De såg lite bleka ut, men de verkade pigga och krya iallafall.
Nu när jag kom tillbaka på morgonen så är alla räkor förutom en försvunna!? Hur kommer detta sig?
Invånarna i akvariet är några guppysar och ett stim neontetror. De såg inte alls runda ut om magen, och var jättehungriga när jag matade dem. Är det ändå möjligt att de blivit uppätna? Eller är de så att de bara gömmer sig väldigt bra?
Tacksam för svar!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Kolla bakom pumpen och droppvärmaren :P min aminoräka gömde sig ofta där
Helena
Räkor är experter på att gömma sig så jag tror inte du behöver vara orolig.. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#1 Bakom pumpen fanns de inte ;) Har kollat runt i alla växter och så men inga räkor där heller ..
Har dock inte kollat runt roten än ;)
#2 Skönt att veta, då kanske de finns där någonstans. Konstigt bara, för jag såg de mycket bättre igårkväll. Men då kanske de inte hade installerat sig i akvariet riktigt än?
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

håller med förgångede!
jag köpte 4 räkor och såg dom inte på 2 veckor och sedan ser jag en räka komma ut ifrån krukan och sen där inne ser jag en till och en till och en till…
de kan värkligen gömma sig överallt! har du små hål i din rot så kan de ha trängt sig ner där…
#4 De är allt bra söta. Jag hittade ett antal räkor i roten ja ;)
De är sjukt bra på att gömma sig! Om man bara har ett par stycken kan det gå veckor mellan varje gång man ser dom..
#6 Men det är ju jättetråkigt! Förhoppningsvis förökar de sig snart så att jag får se dem.
Joo, det är trist! Är det Körsbärsräkor du har?
På våren/sommaren brukar många privatpersoner sälja räkor billigt, jag tycker du ska köpa på dig ett större gäng då, om du inte bor nära någon privatperson som säljer billigt :) (på vintrarna är det svårt att skicka pga kylan, annars skickar många räkor via post, brukar gå fint) - djuraffärer tar ju ofta skyhöga priser för räkor tyvärr, 75kr/st här hos mig, medans en privatperson kan ta 10kr/st!
Annars kan du ju som sagt hoppas på att de förökar sig