Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: tetror
Läst 6282 ggr
HeidiH
0

Vilken tetra? Gul tetra..

Var hos en kompis idag som hade några fiskar.. Bla annt en som måste vart en tetra. De var väldigt citrongula på kroppen. Stjärtfenan var rödaktig, om jag inte missminner mig vit prick på övre och undre stjärtfenan.. Inget direkt rött annars. var max 5 cm stora, och är fullvuxna.

Vad är det för tetra? KAN va nåt annat än tetra oxå, men jag tror det var en tetra.. Gärna bild på era förslag! Googlat lite, men inte hittat nån som tycks vara så pass gul..

histronica
0

inte citrontetra :-)

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=451  

zoopets bilder gör inte alltid fiskarna rättvisa i färg men om du tänkter dig en aning gulare ?

Annars som du säger - svårt komma på någon riktigt gul liten fisk..

akvariet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är citrontetra som din kompis har! här är en bild på en-->

HeidiH
0

Kan säga att det inte är citrontetra. För de här var mer som en Neontetra i kroppen, mer långsmal! Hade hellr inga röda ögon.. Fler tips?

[imaginepeace]
0

Jag vet precis vilken fisk du menar, har sett den jättemånga gånger på akvariebutikerna här i stan, men kommer inte alls ihåg vad den heter Tungan ute

HeidiH
0

Är du inne får du gärna kika!

akvariet
0

är de svagt elr starkt gula?

sussa08
0

det är inte koppartetra då? :P de kan variera lite i förgen

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

HeidiH
0

Ja, de kan faktiskt ha vart koppartetra! Den ena hade röd stjärt med vita fläckar ytterst!

akvariet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då är det en koppartetra då…. så här ser de ut så kan du gemföra-->

[imaginepeace]
0

#8 Haha, ja då var det inte i djuraffärerna jag sett dem utan här hemma i vårt eget akvarium Tungan ute De följde med karet när vi köpte det, men vi bytte in dem mot guppys.

HeidiH
0

Fast de hör hade inte det svarta bak vid stjärtfenan, men det kanske kan variera?

[imaginepeace]
0

#11 Jo, det varierar. Det var nog honor du såg, de är gula. Hanarna är kopparfärgade, därav namnet Flört

HeidiH
0

Okej, då vet jag! De var väldigt fina iaf!! Tyckte om den gula färgen!

akvariet
0

ursäkta om jag använder din tråd lite nu när vi ändå hålle rpå och pratar om koppartetror:

hur stora blir de och hur stort akvarium ska man ha för ett stim om man BARA ska ha dessa?