Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 2059 ggr
akvariet
0

SMÅMALAR!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej, har nu fastnat lite för olika SMÅMALAR och har hittat följande liten mal:

L010a Hemiloricaria sp

men det finns ett litet MEN, det finns ingen info om den så nu undrar jag om någon här kan hjälpa mig lite… finns det andra SMÅ malar (ca 1-5cm) som ni kan så skriv om de med! ;)

OBS: den som jag har hittat är liten på bilden så den kan ju säkert vara större när de är fullvuxna…

GuUuLd
0

1-5cm är nog tyvärr lite svårt att hitta, t.ex. L010a blir ju ca.11cm som fullvuxen.

Om det är små l-malar du är ute efter så sök på http://www.backtonature.nu/pleco/index.php där kan du söka på den storleken på malen som du är intresserad av t.ex. men minsta storlek där är 5-9cm.

Vet att jag hörde talat om någon liten mal som var ca.2cm på GOC-mötet, men kommer inte ihåg vad den hette. Den var dock svår att få tag på och även svår att hålla, då de tydligen brukade dö utan någon direkt anledning.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

akvariet
0

okej, då var det bara de på bilderna som var små då… :(

tack för länken, den var jättebra! dock får jag nog leta vidare då ingen av de malarna jag hittade var min stil men tack ändå!

HeidiH
0

Otociclus-malar blir max 5 cm. Jag har otocinclus affinis som jag tror är vanligast! Är hur söta som helst!

akvariet
0

okej, låter ju perfekt!

har du någon bild på dem?

HeidiH
0

Sök på nätet, jag har ingen bild på mina!

Marga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror det är Otociclus jag har… små är dom i alla fall Glad. En till höger och en till vänster om växten i förgrunden.

akvariet
0

åhh, vad fina!

Wassago
0

Du har ju alla fantastiska pansarmalar (Corydoras sp) Där finner du massor med malar som hamnar på allt ifrån 1.5cm å upp till 6-7cm. Sen finns det även större inom det släktet fast de flesta hamnar nog på 4-6cm. Håller själv Corydoras panda i mitt lilla 50l akvarium.

HeidiH
0

#6 japp, det där måste vara någon otociclus, men inte samma som jag har! Mina har inte de fläckarna över ryggen. Otocinclusar är såå söta, gillar dem verkligen!

akvariet
0

okej, är de revirhävdande mot artfränder elr lever de i par/små stim? söta de var!

HeidiH
0

De vill leva i små stim (minst 5 st) och är mkt vänliga!

akvariet
0

okej, det låter ju perfekt då ju! tack för era svar!