Lite nya kampfiskar (:
Hello :) Har utökat mitt Kampfisk antal, igen :P Nu har jag en liten crowntail kull på ca 10 yngel som är ungefär 3 veckor. Har varit lite taskig och snål med maten så dom är inte så stora som dom egentligen borde vara men nu får dom mat två gånger om dagen så jag hoppas deras växande tar fart nu ;) Trodde faktist ett tag att allla var döda och hade sjukdom, men det visade sig att så inte var fallet :P Här ska jag försöka ha lite uppdatering om ynglen också (:
Nya vuxna corwntail har jag också ^^ var och köpte en fin cambodian blue/red hane och tre honor.
Tror faktist man kan se lite ljusblått på den här ynglet eller? ^^

Vad fin han är hanen! Vart bor du någonstans? Jag har tre honor "över". Två köpta i affär och en efter min CT Oscar som ligger på dödsbädden nu :(

Jag bor i Sundsvall :)

Sundsvall var lite långt! *S*

#0 ja, jag kan se lite ljusblått på¨den också!
#1 hehe, vad söt den är!
#2 wow, härliga färger!
#3 åhh, vad vacker!
#6 vacker! den ser lite ut som #3 förutom att den inte har lika mycket rött på sig!:)
#8 VACKER!

#9 Hehe riktigt fina är dom :)
Glömde att säga, pappan till ynglen är crowntail och helröd om fenorna och vinröd på kroppen. Mamman är också crowntail och är vit i kroppen och har rosa/ljusblå fenor, kommer säkert någon bild på henne och pappan snart :)
Lägger upp två bilder på ynglen efter att dom har ätit, riktiga kulmagar får dom ;)

så söta :) är sugen på att prova på att ta yngel på min hane men jag får vänta och se hur jag gör ^^
Yrrblossets Sällskapsmöss

riktiga bullar blev dom hehe, dem är så söta!

jag har cirka 25 kampisyngel från samma kull som snart är två månader :D tycker dom växer lite sakta men det är väl för att man titta på dom så mycket :P

Kampfiskar växer väldigt sakta ;) Det tar typ 6 mån innan hanarna börjar få sina långa fenor och starka färger :P

Okej men blir många av dom hanar eller är dom flesta honor för jag har som sagt minst 25 stycken så jag kommer få lite ont om plats om jag får 10 hanar :P

Det brukar ofta vara så att det är mest hanar ;P Du får köpa små ikea-lådor på ca 5 L och ha dom hanar som inte kommer överns med varandra tills du kan sälja/skänka bort dom :)