Sjuk kampfisk
Har en Kampfisk hona som har varit dålig sedan jag fick den av en kompis och det som är problemet är att den har en dålig simblåsa. När mina fiskar har varit så tidigare så har dom dött inom ngn dag men nu har jag haft denna i en dryg månad och den har inte blivit bättre eller sämre. Vad gör jag? Undrar inte så ,ycket hur man har ihjäl den som om jag ska ta bort den eller inte.

Hur yttrar sig problemet? Flyter upp till ytan? En fisk som inte kan fungerfa som den ska hade jag nog tagit bort.. Inte schysst mot dem att behålla dem..

Den sjunker men då tar jag bort den eller är det några invändningar ?
Kan den öht simma? Hur simmar den isåfall?
Jag har behandlat kampisar som verkat haft balansproblem, simmat riktigt konstigt, uppochner, på sidan osv med ett preparat som heter multicura.
Mirakulöst nog har dom blivit HELT friska!
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Kan vara på grund av inavel också, hade en gång ett gäng yngel som troligtvis hade föräldrar som var nära släkt (kanske syskon) och dom kunde inte simma alls helt plötsligt vid en viss ålder men dom repade sig dock. Det är ju mycket inavel på kampfiskar tyvärr ovh vissa sånna där fel kan bero på just det.

ja jag vet inte var dessa kommer ifrån då jag fick dem av en kompis som gav mig dem pga att han stängde ner ett akvarium