Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 2889 ggr
Saga85
1

Pansarmal utan pump?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För att göra en lång historia kort åkte jag till djuraffären för att köpa växter för att starta igång en vattenväxtodling - och åkte därifrån med ett par växter, tre (vad jag tror är) albino pansarmalar och fiskmat.

Har fixat ordning akvariet, introducerat fiskarna - och kommit på att jag inte ens tänk på pump! Kommer det gå bra att hålla dem i någon vecka i ett 22 liters kar utan pump, men med vattenväxter?

Först ut - en bild på de tre små fiskarna.

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en bild på burken.

GuUuLd
0

Jag har läst att pansarmalar är tarmandare dvs. de går upp till ytan och tar luft. Så de borde klara sig utan pump ett litet tag iaf.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Saga85
0

Låter betryggande. Ser du förresten om jag har gissat rätt? Jag tror minsann att jag la fel namn på minnet från djuraffären och inte alls fick hem en "korallmal".

Kanske att man skulle ta och köra med lite delvattenbyte var-varannan dag. Eller är det ett sämre alternativ än att bara låta dem vara under tiden?

KerstinL
0

Det behövs ingen pump för syrets skull eftersom dom går upp och hämtar luft, men däremot så vill Corydoras (pansarmalar) ha lite fart i vattnet Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Saga85
0

Nu har jag fått tillräckligt med svar (både här och på zoonen) så att jag kan vara lugn Flört

Tänk vad glada de kommer bli nästa vecka då de får större akvarium OCH fart i vattnet!