Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 4116 ggr
[hilevij]
0

Albino metallpansarmal ägg

Igår märkte vi att pansarmalarna hade lagt rom, och dem räddade vi upp och la i yngelburken. de har sällskap av några nyfödda guppyyngel, dem borde väll inte äta av rommen? Sen undrar jag också hur lång tid det tar innan äggen kläcks? om dem nu är befruktade. Det är tredje gången de leker, den första gången tog vi hand om ynglen och det blev ungefär 20> överlevande.

[aammE]
0

Åhh, albino pansarmalar. Kyss

[hilevij]
0

ska ladda upp bilder snart, är hel kär i alla olika corydoras, särskilt albinosarna, panda och adolfoierna, dock har jag bara fått tag på albinosarna.. xP

[aammE]
0

#2 Googlade och hittade orangea som var lite guldiga, jättefina. Mina favoriter är dock albinosarna, skall inhandla ett stimm när lönen kommer. Hur många bör man ha? Skrattande

Länk till de fina orangea: http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/corydoras_species_orange_stripe.htm

[hilevij]
0

#3 Riktigt tjusiga corydoras du hade hittat där :D Jag tror väll att man minst ska ha 3, det var vad vi började med, men själv tycker jag att dem är mycket trevligare att titta på när dem är 5-10 stycken :]

[aammE]
0

#4 Hade tänkt köpa 6-7st i alla fall. Skrattande

[hilevij]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en suddig bild på äggen. De var laggda långt in i akvariumet, precis vid pump-hörnet, så det var lite svårt att få bra kort på dem. Nu ligger dem ju i en yngelburk med massa javamossa för att de inte ska bli uppätna, tyvärr döljer mossan backen rättså bra, så jag vet inte om dem har kläckts än. Men jag tyckte faktiskt att jag såg en liten skrutt förut.