köpt en jätte fin kampis idag! :)<3
Idag köpte jag en Kampfisk till min "vas" på 10 L. det fanns typ 5 jätte fina kampisar med jätte speciella färger!! jag vart så fäst vid en vit/blå/beage CT hane! :) jag har döpt honom till icecold (stavas?? xD) tyckte det passade bra till honom ^^
visst är han fin!!?? :D<3

Fin kille och väldigt passande namn! Kan man få se hela vasen? =)

Har du någon bild på hela fvasen?
Vilken snygging! 

Mvh Stephanie 

#3 du har ingen bra dag när det gäller frågor.. Alla bara ignorerar dom..
Han var jätte fin kampisen!

#3 oj jag såg inte din fråga förren nu xD jag kan kolla om jag har nån ;D

men 1o liters vas är olaglit eller? först på grund av storleken och sen kan du inte sätta utrustning inne i den.. eller har jag fel?

kampfiskar ska ha minst 10 liter.. men tänk vissa stackare som får vara i 1 liters "burkar" som djuraffärerna säljer! :'(
#10 minst 10? det väl för lite, jag hörde minst 20 liters…

asså vasen ser MYCKET mindre ut på bild!! den är större en vad den ser ut! :) och icecold verkar trivas jätte bra! :) han kan simma runt jätte mycket och det är inte ett dugg trångt!! :P botten ser jätte liten ut på botten! den är mycket större.. jag var tvungen att knäppa med mobilen för kameran var slut på batteri :/
#12 varför kan du inte skaffa ett 20 liters akvarium? kan du inte förbereda ordenligt boende till din kampfiskhane så tycker jag inte att du borde ha en fisk överhuvudtaget..

jag har ett 30 L och ett 54 L och så ska jag få ett 180 L så du ska inte säga så mycket om 1 fisk! gå och var otrevlig mot dej själv istället för andra!
och föresten om du läser runt här lite på aif så kommer du nog att se att många skriver att man kan ha ett 10-15 L kar till en kampis!

Haha ja verkligen =) inte min dag igår
Lägger mig i diskussionen här lite om vattenbolymen… Jag tycker det beror på fisken hur den vill bo…
Själv har jag två kamphanar, varav en bor i mitt 300l och en i en vas… De har bott i många olika ar och detta är alltså min lösning!
Min vas påminner om den som skoj-broder har…
Denna lösning kom jag fram till då ena kampfisken, den i 300l älskar att vara med andra fiskar, han är inte ens aggressiv mot andra kampfiskar.
Medans min anra hane blir tokstressad av både större utrymme och av andra fiskar, har testat att ha honom i 54l men det gick inget bra…
Han fick då flytta in i vasen, han stormtrivs, bygger skumbo och bara myser med snäckor och räkor…
Jag tycker inte att skoj-broder gjort nå fel om fisken trivs, han är redan fullvuxen och kampfiskar behöver inte överdrivet stort, även om 10 l är på gränsen så är det fortfarande okej
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#17 jag hörde att minimum är 20 liter därför reagerade jag.
#18 jag förstår att du reagerar :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gu vad icy (kallar han de:P ) är gullig! om man kommer fram till vasen så blir han nyfiken och kommer fram och simmar runt lite ^^ ååå vad jag älskar han!! <3 han har en sån otrolig personlighet!! han verkar trivas "som fisken i vattnet" xD i sin vas! :D men när jag får ett 180 L om mitt 30 L blir ledigt så får han flytta dit! :)

fiin <3

tack alla som säger att han är fin/söt! :D
ååh! han har byggt värsta baota skumboet!! ^^<3
lite nyficken på vad det är för typ av vas du har? (asså var du har köpt den^^)

#23 hihi, den är köpt på IKEA tror jag :3
#15 Dirdib är inte alls otrevlig tycker jag, man måste ju säga till om man tror/tycker något är fel.
#26 Man kan missuppfatta också. Hon kanske inte ens menade att vara "otrevlig", det kanske bara såg ut som det. :)
Japp, men p offentliga forrum måste man tänka efter båe en och två gånger på vad man skriver :) Och helt ärligt lät det där inte alls trevligt i inlägget som kommenteras :)
Ja. Men det är väl inte viktigare än att djuret kanske mår dåligt? Fast nu tror jag inte den där kampfisken mår dåligt, men det skulle kunna vara så. 
Dessutom tyckte jag #15 också var otrevlig isåfall, som svarade sådär…
Det blir ju inte bättre av att vara otrevlig tillbaks.
Men nu lämnar vi det där.