Dvärggurami och kampfisk?
Fungerar det att ha Dvärggurami med Kampfisk? Hur många dvägguramis bör man ha minst? tacksam för svar :)

Gurami och Kampfisk är ingen bar combo. Just Dvärggurami vet ajg inte men kan tänka mig att det kommer att bli problem.
Guramisar är också väldigt rädda av sig och kan dö om dom blir för rädda. Och där kan det bli problem om kampisen blir aggressiv.

det är många fiskar som går att ha, men man ska vara medveten om att man kan få problem.

Kampfiskar går ju oftast inte att ha med fiskar som har stora stjärtfenor. Vilket jag tycker att Dvärggurami har (beroende på vilken man väljer). Och ja, alla Gurami ska vara i par, alltså hona + hane.
Av egen åsikt skulle jag valt dvärgguramisarna, beroende på hur stort karet är så klart. Kampfiskar är ju lite smartare eftersom dom klarar av mindre space.
Jag hade inte köpt min Kampfisk än när jag startade den här tråden, men jag köpte bara en kampfiskhane och han är jättesnäll mot dom andra fiskarna (pansarmal, Neontetra, platys och några till) men han är lite rädd för platysarna, men han är väldigt lugn också. Hade bara ett 45-50 liters så Kampfisk var nog bäst, men nu ska jag köpa ett 100 liters så jag funderar på Dvärggurami :)