Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 6280 ggr
gss90
0

Intresse av kampfisk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har inskaffat mig en Kampfisk hane och två honor, och tanken är att jag ska försöka odla på dom:)

Då är bara min fråga om det är någon här som skull evara intresserad av att köpa Kampfisk sedan ( givetvis tar det ju ett tag då jag precis har skaffat dom  men undrar bara det finns nått intresse) jag menar det är ju lite pyssel med dom.:)

OM det är någon som har nått tips jag borde tänka på så SKRIV:)…..

//Christoffer

KerstinL
0

Jag har aldrig fler honor tillsammans med hanen men jag har hört dom som har så och det fungerar. Jag låter hanen och honan gå isär och bli uppmatade ordentligt, sen släpper jag i hanen i lekkaret och höjer sakta tempen ett par grader. När hanen sen börjar bygga sitt bo så släpper jag i honan (koppar först pga tempskillnaden såklart). Fungerar inte detta så sänker jag vattennivån ganska drastiskt och då brukar leken triggas igång. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

KerstinL
0

Jag kan vara intresserad av ett par stycken beroende på pris och var dom finns.. ; )

Cool

gss90
0

Dom finns i Nyköping ( Södermanland ) som sagt jag e ju nybörjare men ja vet inte riktigt vad ni brukar ta för en Kampfisk? Förslag?

KerstinL
0

Man brukar ta ca en tredjedel av vad affären tar, lite beroende på storlek, färg och sånt.

Cool

gss90
0

A men det stämmer ju då med vad jag hade tänkt mig typ en tjuga per styck låter det rimligt? :)

Lovizaa
0

Jag är ev. intresserad. :) 

Är hanen Crowntail? Såg ut som det. ;)

KerstinL
0

Det är ung. vad jag tar oxå ; )

Cool

gss90
0

Hej Lovizaa!

Japp han är crown tail och jag hoppas jag ska lyckas få fram någon liten crown tail hane:) har hört att det är ganska svart lr hur?

Sloj-border
0

Jag kanske oxå är intresserad! :) men jag och lovizaa bor i sundsvall…

Lovizaa
0

Han är jättevacker! Hans fenor liknar blå flammande eld. :)

Kan honor vara crowntail?

gss90
0

Bra då e 20 kr slaget:) tycker jag låter rimligt och bra:) När bruker man leverera kampisarna? vilken ålder?

gss90
0

Ja men det ska vi väll kunna lösa på nått sätt jag vet inte riktigt nu men som sagt dom e ju ganska ny inskaffade och efter lite rådfrågning så ska jag mata upp honorna lite och låta dom växa till sig innan jag odlar på dom:) Jag tror inte honor kan vara crown tail inte vad han i djur affären sa i alla fall…:)

Lovizaa
0

Okej. ;)

Det blir säkert supefina yngel från han! :)

Sloj-border
0

Ja för han var riktigt snygg!!! :D

Lovizaa
0

Har du bilder på honorna? =D

gss90
0

Tack vad glad jag blir:) haha vart helt kär i honom när jag såg honom jag startade upp mitt 60 l akvarium i månadgs och det var då jag såg honom och jag bokade honom på en gång jag kände att det är honom jag vill ha så nu har jag gått och väntat en hel vecka på att få hämta honom. Jag är så lycklig av att han äntligen är i mitt akvarium så jag får njuta av honom varje dag hehe…:) ni måste tro jag e helt sjuk som e så entusiastisk över en fisk men han e ju så FIN:)

Sloj-border
0

Ja det förstår jag!! :D lyllo! :D

gss90
0

Har nog bara bild på ena honan kan sätta in på den andra sen den andra skiftar lite i rött just nu så hon kommer nog bli helröd hoppas jag:)

Lovizaa
0

vacker hon med. :)

Går dom bra ihop då? Inget slagsmål lr så? :)

gss90
0

Som sagt ahr ju introducerat dom idag i akvariet men det har varit lungt hela dan:) tanken är att jag ska ha min blåa Guppy hane ( Thailand import ) och hans hona tillsammans med dom men ska ju låta honorna gå ensamma ett tag så dom får äta upp sig:)

Lovizaa
0

Importerad från Thailand? :O

Vilka vackra fiskar du har!! Haha. Avis. :3

gss90
0

hehe jo e lite stolt faktiskt:) men e ASS rädd om Guppy hanen. förlåt ett litet fel han e en egen uppföd avkomma efter en blå thailändsk hane:) men har tänkt att jag ska odla med honom när han har funnit sig til ro i nya akvariet:) Hittade en mindre bra bild på kampis hanen men man ser värkligen vilka vackra fenor han har:) Och så honan som e lite intressrerad av honom:)

Lovizaa
0

OMG! Kan förstå att honan är intresserad av han! Förvånad

Vart har du fått tag på han? x)

gss90
0

Haha ska försöka få en bättre bild senare:) Jag hittade honom på en djuraffär i Nyköping:) Av en slump faktiskt:) Men är SÅ LYCKLIG:) haha:) JAg tänkte på det där med att ni du/ni bodde i sundsvall:) jag tyckte mig läsa någonstans att någon skicka med bussfrakt ska luska lite i det, som sagt det tar ju ett litet tag innan dom har fått yngel och dom är leveransklara:) men vi håller kontakten tycker jag jag kommer skriva om hur det går här:)

Lovizaa
0

Ja okej. :D Hihi. Hur mkt kommer dom kosta? =)

gss90
0

Jag hade tänkt mig 20 kr/st det är vad andra tar ungefär:) jag menar folk ska ju ha råd att köpa dom också:) lr hur:)

Lovizaa
0

Ja det är klart. ;) :P

gss90
0

Kommer även odla på min Guppy sen så då kommer det också finnas att köpa:) om du skulle vara intresserad:) men det är ju samma sak där det dröjer ju ett tag:)

[Popcorni]
0

Vad många fina kampfiskar! Hoppas att det blir några yngel. :)

RoSa-RoSeN
0

Du har ju jätte fina fiskar!! Specc kamphanen!!!! =O

gss90
0

Tack så mycket jag kommer skriva för fullt när mina yngel födds:) Så får ni höra av er allihopa:)

RoSa-RoSeN
0

Vad spännande med yngel förresten!! =D

gss90
0

Ja det ska bli jätte spännande:) som sagt nu har jag ju precis skaffat dom så det tar ett litet tag innan jag får yngel:)

Pirrigt….

Lovizaa
0

kan nog inte ha guppys tillsammans med kampisar. ;)

Sloj-border
0

Jag vill köpa kampis yngel! :D

Lovizaa
0

man får inte köpa yngel tror jag. iaf inte sånadär små. ;)

Sloj-border
0

#35 nej, det förstår ju jag med:P men när dom har vuxit lite :P

Lovizaa
0

ah. :P jag vill också ha Kampfisk. :)

gss90
0

Ni ska få köpa allihopa om min lilla odling går igenom och funkar:) Håll tummarna allihopa:)

MajaaR
0

#21 Oj vilka fenor! Superfin (:

gss90
0

Tack:) gud vad glad jag blir det känns som att jag verkligen köpte rätt hane när jag får så många kommentarer:)

TACK

[IsabelleA]
0

Han var riktigt snygg! Hoppas att det blir många blåa snyggingar!

gss90
0

Det hoppas jag också:) e det någon här som äe lite duktig på genetik?

[IsabelleA]
0

#42 Jag tror att den blåa färgen är dominant. Alltså kommer de flesta yngel att bli blåa tror jag ..

gss90
0

OK bra då får vi se hehe e ju lite svag för blåa kampisar men röda e också vackra och vita är häftiga:)

Lovizaa
0

Idag såg jag en likadan fast röd! :D Den var också jättefin. =D

Sloj-border
0

ja gu vad spännande det ska bli och se vad det blir för vackra yngel du kommer få av din fina hane och hona!! :D

gss90
0

JA det ska bli spännande och tack än en gång för sånt stort visat intresse:)

Sloj-border
0

#47 man blir ju nyfiken av så vackra varelser!! :)

Lovizaa
0

Kan vi inte få se fler bilder? :D Både på honorna och hanen! Skrattande

Sloj-border
0

Ja jag vill också se fler bilder på alla dina kampisar!! :D

Lovizaa
0

Har du fler fiskar än Guppyn och Kampisen? (: Om du har det, visa bilder på dom med! :D   Alla dina fiskar verkar vara superfina ju! :D

Sloj-border
0

Ja alla är superfina, BILDER! :Dfish smiley

Lovizaa
0

haha rolig smiley :3

gss90
0

Jag lovar att jag ska spotta in bilde i morgon kväll jag e borta nu men kan fota mina två guppysar ska ta hem dom imorgon:) har bara två guppysar ( en hane "blå" och en hona "blå" ) och tre kampisar ( En hane "royal blue" och två honor färg "okänd" än ) Men ska köpa några honor till min Guppy om dom nu kan samsas med kampisarna:) Ska fota guppysarna nu så kommer det bilder om en stund:)

Sloj-border
0

gu vad fiin :')

gss90
0

Honan:) Ser inte hon lite tjock ut?

Lovizaa
0

#56 Hm lite kanske. :O  Lite suddig bild svårt att se men hon såg lite tjock ut. :)

Sloj-border
0

#56 jag tycker hon ser lite tjock ut! :)

gss90
0

Jo jag tror det är daxs vilken dag som helst min hane verkar lite intresserad av henne nu så jag kanske vaknar upp vilken dag som helst med lite Guppy yngel hehe:) fiskar e livet:)

Sloj-border
0

haha vad kuul! :D:D ja det är det verkligen! :D

Lovizaa
0

Japp! Fiskar är livet!

gss90
0

Jag hoppas bara mina kampis honor är snälla mot guppysarna men honan åker in i yngelboxen imorgon:) för att vara på den säkra sidan:)

Lovizaa
0

hoppas det blir yngel! :D

Sloj-border
0

ja hoppas! :D

gss90
0

Ok allihopa endra är jag paranoid ( troligt ) :) Lr så har min hane börjat byga ett skumbo:) Tyck till själva:) men det dumma är att det är i samma akvarium som två honor och två guppysar:( har inget annat akvarium att stoppa dom i:( Vad gör jag

Scilla
0

Alla kampfiskhanar jag haft har byggt bon, oavsett om de haft honor eller inte.

gss90
0

Jo men han har två honor och två guppysar till sällskap och dom går i samma akvarium:)

gss90
0

#10 Lovizaa jag såg en bild på en crown tail hona idag:) så det finns:)

Lovizaa
0

#68 Okej. Hur såg den ut? :D hade den speciella fenor med?  om du såg bilden på datorn, visa. :D

Linn-s
0

vart finns du?  Glad (:

Linn-s
0

Oj, jag såg att det redan stog där uppe.. (: (=

gss90
0

#71 Hej har inte varit inne på ett tag men ja som sagt jag finns i Nyköping:)

Har avbrutit mitt försök nu men ska försöka igen:)

För han sluta bygga när han hade byggt lite så oet försvann typ:(

volvo-sport
0

fick reda på att dom övar sig lite då å då för att få till det perfekta boet

gss90
0

ok  ska göra ett nytt försök snart:)

limaka
0

jag her ett yngel hema hoppas att det överlever Skrattande

volvo-sport
0

Tungan ute

volvo-sport
0

men du ska nog inte ha dinna Guppy där i om du ska ha yngel av kampisarna :-) då kan det hända att dom får ganska lyxig matObestämd

Sloj-border
0

har du fått nå yngel än då?:)

gss90
0

Ne vet du jag har varit så lat att jag inte ens har testat igen men nu har mitt tänkta Kampfisk kar ( ett annat ej godislåda:) ) Blivit invaderat av 30 svärdbärar yngel och 2 snart 3 crystal red räkor:)))))) Jätte lycklig över ynglena och räkorna:))))

limaka
0

kul

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.