Vad har jag för fisk?
Ja att det är Malawiciklider ser jag ju, men vilken sort.. hmm, den på bild #1 är en hane det är jag nästan 100 på.. Var finns ciklidexperterna när man behöver dom??? 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Ja inte finns experterna här hos mig i alla fall. Men de var otroligt snygga :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vilka snyggingar! =) Har tyvärr inga som helst erfarenheter av ciklider ;P

Vilka fina:)
kanske kan fråga pappa när han kommer hem :D. Han är expert på Malawiciklider typ ^^. Han har haft det i ungefär 30 år så aa han kan nog :P.
Emma
Fin va de iallafall;)
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

#2, Min favorit bland Malawicikliderna, nämligen Labeotropheus Trewavasae, dom är så himla fina. Dom finns ju i några olika färgvarianter men den hanen som du har är bland dom finaste tycker jag, Jag hade sådana förr i tiden..
Kan fisken på bilden i #1 vara en Cynotilapia av ngt slag kanske?
Men dom på första bilden vet jag inte riktigt vad det är för Malawin, lite svårt att se också där på bilden, i alla fall för mina ögon=)

Såg att det simma en Praktbotia bland dinna ciklider! Min favo fisk! Väldigt fina ciklider!
På första bilden ser den längst ut till vänster ut som en Labidochromis caeruleus. Svårt att se på bilden men mest troligt. Dom nedersta på första bilden är Tanganyikaciklider. Ser ut som Prinsessan av Burundi: Neolamprologus brichardi. Finns flera snarlika iofs. Har bild nummer3 verkligen "överbett" sas som trewavasae?

Bild nr 3 kan vara en maisonihona. Berätta gärna hur stora fiskarna är och försök att ta kort på dom rakt från sidan så blir det lättare att se vad det är för fisk.
Oj, det var länge sedan denna tråd var aktiv, tack så jättemycket för att ni hjälper mig, jag ska knäppa fler bilder på fiskarna när kabeln till kameran kommer tillbaka =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
Nej en sådan är det inte =) Men tack iallafall, ska hämta kabeln till kameran i helgen. sen ska jag fota. =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus