Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1320 ggr
[Katteeen]
0

Kampfisken är här! =D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen fått min Kampfisk! =) Han är röd med liiite ljusblåa stänk i stjärtfenan, också glänser han lite ljusblått i vissa vinklar. Han var den bästa av kampfiskarna i djuraffären, satt och kollade på alla tre (som fanns där) jättelänge igår och det visade sig att den som jag nu har köpt var den finaste och piggaste av dem alla, också verkade han snäll emot de andra fiskarna, nafsade inte på dem. =)

Han bor i mitt 54L akvarium med 15 neontetror och 3 mussepigg-platys som sällskap. Hittills verkar han väldigt snäll mot de andra, hoppas att det håller i sig, och att de andra fiskarna är lika snälla mot honom. Annars åker de ut! ;)  Såå, det jag behöver hjälp med är ett coolt namn till honom! Han passar inte alls i de namn som jag kommit på.. Vad som helst, alla tips är välkomna! =)

Självklart kommer det bilder på honom också! Men de är dessvärre inte så bra… =/

[Katteeen]
0

En till… =)

[Katteeen]
0

Ännu en…..

[Katteeen]
0

Å' en té!

[Katteeen]
0

Så var det slut med bilder på kampfisken. Slänger in en på mp-platysarna också! =)

[Katteeen]
0

Så vad tycks? =) Kommer ni på nåt namn han skulle kunna passa i? :)

Faxlin
0

Han är stilig din Kampfisk. Och de andra med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Katteeen]
0

#6: Tack så mkt! ;)

Om det fungerar bra med dessa platys, så kanske jag köper några fler sen, så ser det inte så tomt ut :) (vet att alla fiskar är olika, och bara för att det kanske går bra med de här platysarna så kanske det inte går med de nya, men jag ska prova iaf.)

paronskrutten
0

Gunnar? ^^

Helena

[Katteeen]
0

#8: Hihi, jaa, kanske..! =P

paronskrutten
0

Jag tyckte det var ett asbra namn på en kampfisk;P

Helena

LenoreH
0

Gillar "gubb-namn" på kampisar. Gav en till min kompis som ville ha ett "gubbe som dricker folköl på parkbänken-namn", blev Kenny Räcka ut tungan

[Katteeen]
0

#11: Jag med, det känns som att många döper sina kampisar till typ Sune och Kjell och sånt ^^ Jag har ju haft två kampfiskar förut, de hette Hubert och Snyggve.. Har funderat på typ Sven.. Haha, men det är nåt sånt jag är ute efter iaf. Engelska coola namn också. =)

LenoreH
0

Röstar på Svenne Flört

[Katteeen]
0

Sven eller Börje… Hmm… Näe, usch inte Börje, då tänker jag bara på vår simlärare ^^ Sven får det bli! =)

paronskrutten
0

Sven hette min morfar^^

Helena

[Katteeen]
0

#15: Jasså? =) Sven heter min morfars kompis ^^ Och min Kampfisk :P

paronskrutten
0

haha^^

Helena

Aviendha
0

Jag är mer inne på lite annorlunda namn på mina kampisar.. Anagorath, Asmodean, Mandragoran, men den nuvarande heter Crap =)

Jag röstar för Cliff ;)

[Katteeen]
0

#18: Tack för förslaget =P Men han heter Sven nu, om jag döper om honom blir han bara förvirrad ^^

paronskrutten
0

Haha, stackarn ;P

Helena

[Popcorni]
0

Vad fin han är:)

[Katteeen]
0

#20: =P

#21: Tack så mycket! =)

Han verkar trivas jättebra! Han struntar i platysarna och de struntar i honom, det är så jag vill ha det ^^ Platysarna ser också lyckligare ut, när de delade akvarium med guppysarna så gömde de sig heeela tiden, nu är de framme heeeela tiden =)

Jojsan
0

Vad fin! Jag hade också en Kampfisk förut, han var blå/röd, mest blå. Han hette kampis x')

Denna kommentar har tagits bort.
Ove-D
0

Min kampfiskhane heter Harald.

Mina honom heter Snälla och Dumma. De var sån otrolig skillnad på dem i början då Dumma var en riktig tuff individ men otroligt vacker, nästan som en hane. Snälla är mer ordinär och gör inget "väsen" av sig…