Akvarium iFokus

Akvarium

LĂ€st 17 ggr
Nillah59
0

Stor snĂ€cka 😳

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan pÄ er! Den dÀr snÀckfÀllan jag köpte Àr inte speciellt attraktiv för snÀckorna. Jag har laddat med torsk och lax. Kanske gÄr det bÀttre med rÀka?? Men jag plockar dem för hand jag kunde fÄ upp över 40 stycken nÀr det var som vÀrst men idag till exempel hittade jag bara tvÄ stycken. Jag brukar ta en koll varje dag, och det verkar som att det blir fÀrre och fÀrre. Men hÀromdan fick upp en riktigt stor som lÄg i dillen. NÀstan sÄ jag funderade pÄ om det var samma art, eller om det var en annan sort. Jag fick upp 5 smÄ ocksÄ, som jÀmförelse.
Jag brukar lĂ€gga dem pĂ„ ett hushĂ„llspapper, vika det och klĂ€mma till. Men den dĂ€r stora den var stenhĂ„rd, jag tryckte för allt jag var vĂ€rd, men den vill inte gĂ„ sönder. Jag öppnade och tittade nĂ€rmare pĂ„ den, det var inte sĂ„ konstigt att den inte gick sönder, det var nĂ€mligen en sten. 😂

• Redigerat 2026-10-11 10:26 av Nillah59
Nephi
0

Ibland Ă€r det svĂ„rt att se skillnad pĂ„ dem 🙈

Ägare till en Australian Shepherd, ett gĂ€ng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

SajtvĂ€rd pĂ„ Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare pĂ„ Akvarium 🐡, AkvarierĂ€kor🩐, HundutstĂ€lling och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Nephi
0

Funderar pÄ om du skulle kika pÄ om Clea Helena snÀcka Àr nÄgot för dig?
Nu nÀr du vÀl börjat fÄ ned snÀck invasionen sÄ kan de vara en bra komplement för att hjÀlpa dig hÄlla bestÄndet nere, men de Àr inte optimala ihop med rÀkor eller om man har snÀckor man vill behÄlla

Ägare till en Australian Shepherd, ett gĂ€ng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

SajtvĂ€rd pĂ„ Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare pĂ„ Akvarium 🐡, AkvarierĂ€kor🩐, HundutstĂ€lling och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕