200L Juwel
Hej!
Har införskaffat ett Juwel lido 200.
Tänkte göra det till ett rätt fint och harmoniskt kar. Haft tankarna på köra Körsbärsräkor & lite sånt. Tips på andra invånare & kanske bild på liknande akvarium för inspiration? :)
Mvh
Det beror väl mest på vad för fiskar du vill ha och är ute efter. Det är rätt många arter man kan ha i ett 200L kar så det blir väldigt mycket att rada upp haha
Ska du ha Körsbärsräkor så kanske du dock ska hålla dig till mindre fiskar eller fiskar som har små munnar så att de inte blir uppätna

Det här är mitt 225L kar när jag nyligen omrenoverat den

Det här är samma akvarie fast hur det ser ut idag. Jag tror jag ska ta bort lite växter för tyvärr täcker det ju för för mycket av grenarna som jag tycker är rätt coola
Jag har 1 Blå gurami (som ska flytta, kommer skaffa en grupp mosaik Gurami antagligen) ett stim neontetror/kardinal tetror (är nog blandat), ett stim kerri tetror, 1 långfenad Ancistrus, ett okänt antal kuhliålar som jag inte sett på flera månader nu, en grupp med green laser corys, ett okänt antal amanoräkor, 2st vampyrräkor/gabonräkor och en enda minortetra som tyvärr har dött. Jag har också skräpsnäckor, posthorn och clea helena
Det beror helt på vad du vill ha för fiskar. Skall du satsa på räkor, så är det bra att välja fiskarna utefter det.

Mitt 300 liters.