Min zebrafisk bor själv hur ska jag göra?
Hej jag hade 5 st zebrafiskar som jag köpte i slutet av ocktober 2022 tyvärr dog alla förutom en utan att jag vetat varför då jag inte märkt några symtom innan. Nu har jag kvar en och eftersom alla dog så tätt in på han jag inte köpa fler så nu är det bara en ensam kvar. Men han har varit själv i några månader då det varit slut på djuraffären och det är den ända i min stad
Men nu till frågan, hur ska jag göra, det kan ta flera månader innan det kommer in nya fiskar i djuraffären och jag undrar om min fisk ska få vara själv i några månader till eller om jag ska köpa en annan sort. Men kommer han att vara med den då. Och isåfall vilken fisk passar bra med zebrafisken i ett 35 liters akvarium om jag är nybörjare och vill ha en enkel fiskart
Det kan ju hända att någon privatperson har sebrafiskar så har du lagt ut någon köpesannons?
Som sagt så är akvariet för litet för sebrafiskar. De enda fiskarna som skulle passa i ett så litet akvarium förutom unga (och små) fiskar är mikrofiskar och kampfiskar. Med mikrofiskar menar jag de som blir max 2-3 cm typ moskitorasbora eller liknande.
Hade det varit jag så hade jag försökt sälja sebrafisken och skaffat något annat passande.
- Redigerat 2023-03-01, 11:02 av fluffis
Du har förmodligen haft nitrit i akvariumet. Troligtvis beroende på att du har haft för mycket fiskar i ett för litet akvarium.
Sälj eller skänk bort den ensamma Zebrafisken och köp någon lämpligare till ditt akvarium 🙂
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Jag har förstått att jag har ett för litet akvarium så nu har jag köpt ett 70l akvarium
Så tänker jag att jag ska kolla om dom har fått in fler zebrafiskar i djuraffären nångång nästa vecka då jag inte hittat nån som vill köpa min zebrafisk
Men jag tänkte köpa nya växter till det snart men spelar det någon roll vilka växter tex jag vill ha väldigt lättskötta växter som passar i ett akvarium med grus
Några tips?☺️
#3: bra med ett större akvarium!