Annons:
Läst 48 ggr
godishanna
2023-01-29, 10:21

Posthornsnäckor blir många men inte fullvuxna

Jag funderar på varför snäckorna ibland bara blir jättemånga i vissa kar men endast några få blir stora och fina. Har det med näringstillgång att göra tro? När skulle de i så fall satsa på förökning före tillväxt? Vid dålig tillgång på mat eller tvärtom 🤔
Vill ju att de ska bli stora och fina hellre än en massa bebisar som bara är som prickar överallt 🫣

Annons:
Maleficum
2023-01-29, 10:25

Vet inte vad det beror på men jag har lite liknande i mina akvarium. I ena akvariet känns det som att det är miljoner små snäckor medan i ett av de andra är det i princip aldrig bebisar men några enstaka stora.

Vad som gör skillnad vet jag inte för jag är lika dålig på att mata i båda akvarierna 😅

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draknästets_Reptiler
2023-01-29, 10:39

#0: Har det "problemet" här med😉Det verkar gå i perioder. Ibland har jag mycket och ibland nästan ingenting

I det större akvariumet kan det vara äpplena som är skyldiga, de kan ta posthornsägg.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

godishanna
2023-01-31, 16:26

#1: Här går de både i kar med fiskar, ensamma, i kar med fiskar och räkor samt med bara räkor så det matas rätt olika men bara i ett kar är de flera i hyfsad storlek, dock har de inte bott där så länge.

Upp till toppen
Annons: