Drakens Zoologiska đ
TĂ€nkte att jag slĂ„r ihop mina trĂ„dar till en. Blir enklare och mer aktivitet i trĂ„den dĂ„ đ
Att trĂ„den döptes "Drakens Zoologiska" har sina goda skĂ€l, dĂ€rför att hĂ€r hemma ĂR det ett Zoo đ
HĂ€r hemma finns det fiskar, hundar och reptiler.
Jag har 5 akvarium och 4 terrarium igÄng. Samt att jag har 3 hundar. Beardisen Speedy som Àr fyllda 12 Är nu i April, chi-pojkarna Azzy 2 Är och Troll 5,5 mÄnader.
I denna trÄd tÀnkte jag ni skulle fÄ möta bÄde mina djur , fiskar och reptiler samt djuren i min nÀrhet.
Mina andra trÄdar hittar ni hÀr :
https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1530924/drakens-akvarium-4
https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1524301/hemma-hos-draken
VĂ€lkommen in.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

#1: De dĂ€r jĂ€kla cyanon! Ăr sĂ„ glad jag aldrig drabbats av det. Hoppas verkligen du lyckas bli av med de snart!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#2: Jag har kört tvĂ„ vĂ€ndor med Blue exit, sĂ„ jag hoppas pĂ„ att det blir tredje gĂ„ngen gillt đ
Flyttar alla fiskar frÄn akvariumet idag. Sen blir det total rivning.
TÀnkte göra det förra gÄngen, men Blue exiten tog jÀttebra, sÄ jag hade vÀl en förhoppning om att jag inte skulle behövas en total rivning, men ack vad jag bedrog mig.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Ăversta karet i stĂ€llningen. Platy och Smycketetror bor hĂ€r. Det har nog följt med en och annan snĂ€cka ocksĂ„, nĂ€r jag har flyttat vĂ€xter mellan karen .
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#5 Vad Ă€r det för mobil dĂ„? Men Ă€r det pĂ„ min mobil eller för dom Ă€r ju trots allt oskarpađ€ Vi Ă€r grymt besvikna pĂ„ min och frugans, Samsung S20 Ultra 5G, som vi köpte nĂ€r dom var nya. PĂ„ erbjudande annars för dyra men ville ha bra kamera. Samsung sen innan och nöjd sĂ„ Ă„kte dit pĂ„ reklamen om bĂ€sta nĂ„nsinđ
Jo bilderna Ă€r inte jĂ€tteskarpa, men jag zoomade in ganska mycket och ynglen Ă€r typ nĂ„gra mm stora, de Ă€r nyfödda đ
Tror han har en Samsung S21. Jag har en samsung A51, kameran i den Ă€r bra, men jag tappade mobilen i golvet och efter det fungerar mobilkameran jĂ€ttedĂ„ligt. KnĂ€pper jag kort pĂ„ akvariumen med den sĂ„ blir det bara massa blurr och ingen ser vad det skall förestĂ€lla đ
Tom makens A6'a tar bĂ€ttre bilder Ă€n min A51 just nu đ
KnÀppte en bild pÄ en PÄfÄgelciklid pÄ 30 cm, och inte ens dÄ sÄg man vad bilden skulle förestÀlla, det blev bara en suddig röd flÀck.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Test
Gjorde fantastisktđ inlĂ€gg men det bara försvannđ€ Det syntes aldrig ens. Samsung slog tillđ€
- Redigerat 2022-05-17, 13:50 av TccT
#13: Lite trög i hjĂ€rnan just nu, men vad menar du đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#14 Ingen fara. Jag har humor som Ă€r i vĂ€rldsklassđđ Bara ett problem. Inte alltid lĂ€tt att förstĂ„ denđ€Ș
#15: đ€Łđ€Ł Vilken tur dĂ„. Jag trodde jag började bli lite virrig đđ€Ł
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Gick in pĂ„ Dogman idag en svĂ€ng. TĂ€nkte kolla vad de hade för roligt hemma. Jag kom ut frĂ„n butiken med 30 Kolglödstetror och 6 pyttesmĂ„ scalarer Marmor Koi đ„°
Scalarena gĂ„r i stora just nu för att vĂ€xa pĂ„ sig. Sedan skall de flytta till hörnakvariumet till de andra scalarena âŠom jag fĂ„r ordning pĂ„ cyanon nĂ„n gĂ„ng đ„Ž
Jag har flyttat Cuttericikliderna och deras halvstora yngel till hörnakvariumet, de vita sorgmanteltetrorna skall flyttas till stora akvariumet.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-05-22, 11:39 av DraknÀstets_Reptiler
Men jĂ€kla cyano! Tur att jag sjĂ€lv har sĂ„ dĂ„ligt vatten att denninte vill bo dĂ€r đ
Kolglödstetror, ÄÄÄÄh, vĂ€ntar pĂ„ bild đ
Vilka fina ÀppelsnÀckor!
#18: Bilder kommer under dagen đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI