Annons:
Etiketterberättelser-bilder-bildtrådarakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etcakvarium-och-fiskar
Läst 861 ggr
fluffis
2021-12-04 23:16

Nytt 30-litersakvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har skaffat ett begagnat 30-litersakvarium för att förvara växter och snäckor främst. Det måste ha stått i ett kök för när jag fick hem det så luktade det sjukt mycket kryddor. Jag trodde aldrig jag skulle bli av med lukten. Jag har skrubbat fler gånger med både ytdesinfektion och Mr Muscle fett och kök. Filtret var bara att slänga. Det var rätt slitet och luktade verkligen mycket.

Doppvärmaren har jag lagt åt sidan och skaffat en ny. Belysning ville jag inte ha till. Jag hade tänkt denna (https://godhemszoo.se/produkt/ledbelysning-pacific-svart-12-leds/) billiga och förhoppningsvis svaga belysningen men det visade sig att den inte går ut över akvariet utan det blir mycket skugga på motsatt sida. Har även köpt en lite större (https://godhemszoo.se/produkt/ledbelysning-pacific-24-led/) egentligen till ett annat akvarium men jag kanske använder denna istället.

Inredningen ska ha en mangroverot och tjockt med poröst bottensubstrat att plantera I och sand framtill. Förmodligen kommer jag att använda lavasten också eftersom jag har det hemma men har svårt för att hitta hur jag ska ha dem. Hur ser lavasten ut i en biotop? Har försökt googla men inte hittat så mycket.

Än så länge har jag lagt i en mangroverot och använd soil bakom, eftersom det kliade i fingrarna. Dock har jag inte sand hemma utan tänker åka och handla det imorgon. Jag har förresten redan växter som står och väntar i sina in vitro-koppar så det är lite svårt att vänta, men ibland får man göra det ändå 😀

Akvariet ska stå I badrummet och min man håller på att bygga en liten bänk/pall som den ska stå på. Ett pat mini-filter sitter i ett annat akvarium och "värmer upp sig" och akvariet har än så länge hamnat på mitt jobbskrivbord.

Ledbelysning 10w med 24 vita lampor 38 volt med fäste för akvarier med lodrät kant. Ipx7 klassad, dvs ej dränkbar men tål att användas på akvarier utan täckglas.
  • Redigerat 2021-12-04 23:18 av fluffis
Annons:
Draken
2021-12-05 11:44
#1

Väntan är hemsk 😉

Skall bli spännande att se vad det blir av detta 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2021-12-05 21:59
#2

#1:
Ja 😀

fluffis
2021-12-05 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Jo, nu har jag kommit vidare. Jag åkte till Hornbach och köpte två oloka storlekar på grus/sand. Jag köpte en hel massa annat som vanligt och ooops, så blev det visst lite fiskar också. Fy på mig! 😀

Ett tjockt lager med soil i bakkant, lavastenar och mangroverot att dela av med och sand i framkant. Bild framifrån och uppifrån.

  • Redigerat 2021-12-05 22:04 av fluffis
fluffis
2021-12-05 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här ser man (kanske) hur icke-djup den lilla lampan är.

fluffis
2021-12-05 22:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Soilen har jag täckt först med större sten och sen sanden. Jag har gett upp det där med att ha mörk botten. Beige sand är ändå mest naturligt och jag blir mer och mer förtjust i det naturliga.

fluffis
2021-12-05 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här har jag planterat nyköpt Sagittaria subulata som får bo här i väntan på att få komma till mitt kommande Sydamerikaakvarium. Samma sak för Heteranthera zosterifolia.

I hörnorna har jag även planterat Rotala indica som jag hittade på Hornbach där den såg fin ut. Ångrar att jag inte istället tog en Hygrophilia-sort som också såg fin ut.

Annons:
fluffis
2021-12-05 22:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Filtret igång och fiskarna i. Det blev ett gäng galaxysasborer! Jag kan tydligen inte hålla mig borta från dem. De är så fina och härliga. Och dessutom minsta pojkens favoritfisk 😀

fluffis
2021-12-05 22:21
#8

Aquael pat mini blev det i filterväg men gud vad den låter och bubblar.

Maleficum
2021-12-05 22:45
#9

#8: Har du luftslang i? Jag använder aldrig luftslang på mina och dem är supertysta och bubblar inget (förutom möjligen precis efter rengöring när det är luft i skumpatronen).

Det ser supersnyggt ut!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

  • Redigerat 2021-12-05 22:46 av Maleficum
Draken
2021-12-06 07:20
#10

Snyggt.

Jag blir lika imponerad av din uppfinningsrikedom varje gång 😀 Önskar att jag hade tålamodet och fantasin som du har.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2021-12-11 11:56
#11

#9:

Ja, jag har luftslang i på denna. Det gör inget att det låter. Akvariet står just nu på mitt skrivbord i vardagsrummet, så när jag jobbar hemifrån så kan jag njuta av akvariet. Supermysigt faktiskt 😀

#10: Uppfinningsrikedom? Vad har jag nu uppfunnit? 😀

Tack ni 😀 Har fler bilder men det får bli senare. Nu ska jag på kalas 😀

Maleficum
2021-12-11 12:05
#12

#11: Är härligt när man kan sitta och njuta av akvarierna när man jobbar! Jag har två akvarier jag ser bra när jag sitter vid datorn, lätt att ta en paus då och bara kika på fiskarna (och räkorna) lite då och då. Ser även lite av två av mina andra akvarium också om jag bara rör lite på mig (hade även sett det sista om det inte vore för att jag har stängt till sovrummet för att hålla kylan inne där).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2021-12-11 12:30
#13

#11: Obegränsat fantasi när det gäller inredning 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
fluffis
2021-12-11 22:54
#14

#12:
Låter härligt! 😀

#13:
Det var snällt sagt! Jag som inte litar på min egen kreativa förmåga, men jag har märkt att om jag tar lång tid på mig så kan det funka 😀 Dessutom får jag mycket inspiration från MD som jag glor på hela tiden, haha.

fluffis
2021-12-11 23:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#15

Det här akvariet håller på att bli mitt favoritakvarium. Inga alger än så länge, klart fint vatten och så de otroligt söta galaxerna 😀

Under veckan har jag tampats med nitrit men inga megahöga nivåer. Jag har flyttat runt runt och runt tre filter, varav det ena ordentligt ingånget i 84-litersakvariet och de två andra nya/nästan nya. Har gjort vattenbyten samtidigt som jag har vabbat och inte varit riktigt kry själv, puh. Jag kommer verkligen att sakna akvariet på skrivbordet sen när bänken är kvar så att det kan få flytta in i badrummet. Jag får väl helt enkelt gå på toa mer, haha. Är det förresten någon som några möbeltassar som inte är luddiga/tygiga och kan klara av våta golv?

Förresten jag är sugen på några snygga räkor till det här akvariet.

Lampan tyckte jag inte räckte över hela akvariet så jag uppgraderade till storebrorslampan. Blev skitbra! Jag hoppas den är svag nog att hålla alger och problem borta.
https://godhemszoo.se/produkt/ledbelysning-pacific-24-led/

Ledbelysning 10w med 24 vita lampor 38 volt med fäste för akvarier med lodrät kant. Ipx7 klassad, dvs ej dränkbar men tål att användas på akvarier utan täckglas.
Draken
2021-12-12 11:58
#16

Jättesnyggt 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2021-12-15 14:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här har det växt massor typ över natten bara, haha. Ett grässtrå är hur långt som helst :) Och inga alger i princip. Det måste betyda att lampan är precis så svag som jag ville att den skulle vara 😀

Fick även med en liten fisk I mitten på bilden 😀

fluffis
2021-12-16 18:46
#18

Dessvärre så tror jag att jag är allergisk mot gräset. Suck. För jag hoppas verkligen inte att det är Heteranthera zosterifolian för den älskar jag verkligen. Det är första gången jag har den och den passar så bra i det här akvariet. Den härligt gröna färgen står sig så bra mot mangroveroten 😀

Hoppas jag har fått ordning på doppvärmaren, den är allt annat än stabil. Trodde först den var sönder och igår var det först 28 grader och sen plötsligt 21 så det gäller att vara lätt på handen när man skruvar 😀

Draken
2021-12-18 16:32
#19

#17: WOW vad snyggt 😍

Om du är allergisk, kan du inte använda diskhandskar eller liknande när du måste hantera växterna ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2021-12-19 15:49
#20

#19:
Tack Draken 😀

Allergin är i luften, näsan rinner och ögonen tåras och kliar.

Annons:
fluffis
2021-12-19 15:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#21

Bilder från igår. Nu har det kommit lite alger på gruset så nu behöver jag rengörare. När jag rensade i 84-litern hittade jag fem eller sex små white wizard som jag har flyttat över hit.

Har även börjat med en annan sorts järntillskott: Adas flytande Green brighty iron. Det jobbiga är att man ska ha i det varje dag. De gamla vita prickarna från zebrasnäckorna blev gulaktiga när jag hällde i järnet.

fluffis
2021-12-19 16:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Idag var jag på Tropikariet i Helsingborg och åkte till Hornbach efteråt. Jag skulle se om de hade räkor men det var bara beställningsvara så det blev inga. Däremot hade de hornsnäckor så jag köpte sex :) Många av dem hade tappat hornen tyvärr. Nu får vi se vem som vill städa upp algerna 😀

fluffis
2021-12-19 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Två av minigalaxerna har börjat visa hanfenor och dansar omkring så fint 😀
Jag funderar på om Maria, min gamla egenuppfödda galax vill bo här. Hon trivs ju så bra där hon föddes… Men å andra sidan ska ändå det akvariet avvecklas inom ganska så snar framtid.

fluffis
2021-12-20 11:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Igår fick Maria flytta över hit. De hormonstinna tonåringarna blev överförtjusta 😄
Storleksskillnaden är tydligen även om bilden inte är det 😀

fluffis
2021-12-20 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Algerna på gruset är redan bortstädade, yeaj 👏😀

Draken
2021-12-20 16:10
#26

#20: ja då blir det ju ett problem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2021-12-27 14:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#27

Här tuffar det på. Och växer!

Jag gillar inte glaslocket och har gjort ett lock av tunt frigolitliknande material istället. Det funkar för nu och är enkelt att ta av. Dock inte så snyggt..

Förresten doppvärmaren är inte särskilt stabil så det får bli nåt nyare.

Några posthornssnäckor har lyckats snigla sig in men jag tar bort dem efterhand. Rätt otroligt att de kan klara att flytta med ett filter, vilket skrapades av. Tror jag har hittat sex stycken redan men de glänser till så att jag ser dem 😀

  • Redigerat 2021-12-27 14:46 av fluffis
Annons:
fluffis
2022-01-08 23:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#28

Nu har då äntligen pallen i badrummet fixats och akvariet har fått flytta in dit. Jag har lagt en akvariematta och tagit bort de där kantstöden som finns på dessa akvarier. Hoppas det håller! Hittade en posthornssnäcka igår. Hoppas det inte finns fler nu. Har tagit bort säkert tio eller så…

Maria, den stora galaxyrasboran från egen icke-kontrollerad uppfödning fick tyvärr ge upp I veckan. Hon var uppsvälld som en ballong så det såg inte bra ut. Den sista smaragdrasboran fick också ge upp idag efter att ha betett sig helknasigt. Tog några prover för säkerhets skull men ingen nitrit och ingen ammonium.

Jag har skaffat en ny doppvärmare från Eheim som är hur stabil som helst. Den första billiga var visserligen bara på 25 watt (och den nya är på 50 watt) men den skiftade hej vilt, än på 21 grader och efter en liten liten höjning så stack den upp till 28 grader.

Draken
2022-01-09 11:59
#29

#28: Vad snyggt 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-01-09 13:25
#30

#29:
Tack Draken! 😀

TccT
2022-01-09 21:48
#31

Trevligt med akvarium på "kontoret" 🙂 Men hur är det med eluttag till alla kontakter?

fluffis
2022-01-10 22:21
#32

#31:
Japp 😀
Jo, det kan bli några grendosor 😀

fluffis
2022-01-10 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag stal några Amanoräkor från halvmåneakvariet och flyttade hit. Inte för att där finns mycket att rengöra, men ändå 😀

  • Redigerat 2022-01-10 22:24 av fluffis
TccT
2022-01-11 12:42
#34

#32 Hoppas ni har två "kontor" då längden på besökens tid troligen ökar så ökar risken för köbildning med olyckor som följd😁
Kvalitetshumor👍
Grendosor ska man väl helst inte
använda i badrum eg?

Annons:
fluffis
2022-01-13 17:36
#35

#34:
Hehe

Det beror på hur långt ifrån vattenkällan man är tror jag.

Draken
2022-01-14 11:55
#36

Det har blivit jättefint 😀

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Choffa
2022-01-14 14:46
#37

Snyggt! Det ser ut att ha vuxit på rätt bra där i 😁 👍


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

fluffis
2022-01-14 15:48
#38

Tack! Ja det känns härligt. Lägre belysning under längre tid tillsammans med den nya växten verkar vara en vinnande kombination. Jag längtar sååå mycket efter att göra i ordning mitt sydamerikaakvarium med denna sydamerikanska växt 😀

Draken
2022-01-15 11:54
#39

Spännande 😀

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Choffa
2022-01-19 20:16
#40

#38: Ja, den var fin. Jag tycker det är svårt att hitta växter från sydamerika så jag ska kolla om min lokala butik har den där 😊


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

fluffis
2022-01-19 21:52
#41

#40:

Ja, men precis, utbudet är inte jättestort när det gäller sydamerikanska växter.

Snart får jag göra något åt det här akvariet för växterna börjar bli gula och fula. Inte så konstigt när de står så tätt och dessutom täcker hela ytan att de inte får något ljus. Tyvärr har jag ingenstans att göra av dem för det finns oönskade snäckor i typ alla andra akvarier och det kommer att dröja minst några veckor innan det nya sydamerikaakvariet kommer igång, hmm. Jag får kanske helt enkelt plantera lite i förgrunden. Sprida ut dem liksom. Jag får grunna lite på det.

  • Redigerat 2022-01-19 21:56 av fluffis
Annons:
fluffis
2022-01-27 11:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#42

Tillväxten av växterna är grym! Först en bild framifrån och sen från sidan. Sen en bonusbild på en av mina kära white wizard-ungdomar. Älskar deras nästintill vinröda ränder på det ljusbruna.

Draken
2022-01-27 12:57
#43

man kan ju lungt säga att det växer på bra 😀😁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-01-30 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#44

Här har det också hänt grejer idag. Jag drog upp alla Heteranthera zosterifolia och fiskarna blev helt nakna och förvirrade stckarna. Vattnet blev väldigt skitigt och på nåt ställe har soilen lyfts upp ovanför gruset. Vattnet var också väldigt gult eftersom jag gödar med järn.

Jag städade upp, planterade några nya plantor, gjorde ett vattenbyte och några timmar senare så klarnade det upp och blev fint igen 😀

fluffis
2022-02-19 11:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#45

Det här akvariet har grott in ganska lagom. Den fick vattenpest förra helgen tror jag det var, och till en början så flöt den men nu har den sjunkit. Blev ganska bra ändå fastän det ser lite stökigt ut, en naturlig look 😀 Och fiskarna vågar vara mer på framsidan.

Igår när jag städade bort flytväxter ur mitt största akvarium så lade i här också. Det blev bra. Har dessutom köpt en Cryptocoryne beckettii Petchii som ska bli det nya blickfånget sen när de klargröna plantorna ska flytta.

Draken
2022-02-19 12:02
#46

Här var det djungel. Himla vad det har vuxit 😃😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-02-19 22:15
#47

#46:
Ja, först tyckte jag att det gick sakta när jag bytt ut växterna. Men sen började jag att tillsätta järn och jag inbillar mig att det är det som fått fart på växterna.

Draken
2022-02-20 11:08
#48

#47: Kan nog mycket väl vara så 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
fluffis
2022-02-20 22:13
#49

Hittade en lersnäcka i det här akvariet idag. Bröt ihop litegrann. Nu får det vara nog!

fluffis
2022-03-15 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#50

Lilla akvariet blev kalt efter att jag stal växterna. Och crypton syns knappt bakom roten 😀 Man kan se bakom att bottenmaterialet har rörts upp och ser stökigt ut. Men det ska nog bli ordning på detta också nån gång 😀

Draken
2022-03-16 12:36
#51

#49: Nej vad eländigt. Håller med dig, jobbigt värre 😞

#50: Men alltså jäklar vad snyggt det är 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-03-20 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#52

Tack Draken, dock tycker jag själv att det ser rätt trist ut nu.

Jag har fått bild på en Galaxyrasbora och hornsnäcka och så har jag försökt fånga White wizardsnäckornas rätta färg men det är svårt. Det känns som om de blir ljusare och ju större och äldre de blir. Tänk om det är så enkelt att vitt är deras pensionärsfärg? 😁

fluffis
2022-04-07 07:21
#53

Det här akvariet går lite knaggligt. Eller rättare sagt, akvariet mår bra men inte fiskarna.

Galaxerna som bor här börjar redan falla ifrån. De var tio från början, och ner till sju efter ett tag, men för några dagar sen så såg två dåliga ut. En var uppsvälld med dåliga och några utåtstående fjäll. Den andra var liten, tanig, kantig och orkade knappt simma. Jag tog bort båda.

Vattentesterna visade ingen nitrit och och inget ammonium. Nu är de bara fem kvar och är skygga. Jag får försöka ta mig en närmare titt på dem.

Det roliga var att samma dag när jag kollade akvariet (från duschen som vanligt 😀) så trodde jag först jag såg en insekt i akvariet tills jag insåg att det var ett litet yngel. Så himla litet och gulligt! 😀 Sen har jag inte sett det sedan dess.

Draken
2022-04-07 20:22
#54

#53: Kan ju bli lite stresspåslag för fiskarna eftersom karet inte är så stort.
Eller så jan det vara,att fiskarna börjar bli gamla.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-04-25 07:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Nu har jag tänkt att de här livskraftiga tusensnäckorna, förmodligen New Zeeland Mud snails, ska bort en gång för alla.

Akvariet tömdes igår och bara två galaxyrasborer återfanns. Eftersom jag var rädd att de bar på någon sjukdom så tog jag bort dem. Några White wizardsnäckor, Amanoräkor och hornsnäckor flyttades till 49-litersakvariet. Där får de bo tills 30-litersakvariet är igång igen.

Jag har tänkt inreda det likadant som förut eftersom jag var nöjd med det, men först blir det att tömma allt bottensubstrat som är kvar och låta akvariet torka ut ordentligt

Skickar med bild på akvariet innan utrensning.

Annons:
Draken
2022-04-25 09:48
#56

man blir bra less på vissa snäckor, de tycks vara odödliga 🥴 har du provat med klorin ? Kommer inte ihåg om det var Nephi eller 5ara som klorinbadade växterna med mycket gott resultat.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-04-26 14:12
#57

#56:
Ja, just det, klorin. Men har för mig att det dödade snäckorna men inte äggen? Minns inte riktigt. I vilket fall som helst så har jag inte tiden att gör en sån behandling.

Men kul att göra om akvariet lite också :) Det får ta lite tid men det är inte särskilt bråttom så… Behöver inte skaffa så mycket nya växter.

Draken
2022-04-27 09:49
#58

Det är alltid kul att få göra om lite 🙂

Ska göra om i mitt stora nu när alla stora ciklider har flyttat och jag fick en bra slant samt presentkort till Dogman när jag fyllde år 😁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-04-28 07:14
#59

#58:
Ja precis.

Najs. Folk vet var dina presentkort ska gå 🤭😁

Draken
2022-04-28 10:00
#60

#59: Jajjemen. Fick både swish och presentkort 😁 Det mesta av swisharna har gått åt till växterna, men än finns det en liten slant kvar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-05-29 08:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Nu börjas det om med 30-litersakvariet 😀

En filterpåse med soil, grov sten, några lavastenar att hålla upp mangroveroten med, och sen sand.

Draken
2022-05-30 10:15
#62

Spännande 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
fluffis
2022-06-11 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Äntligen har växterna kommit som jag beställde. Det fanns inte någon Sagittaria subulata i lager så den får jag komplettera med vid senare tillfälle. Beställde också ny filtersvamp. Nu står två Cryptocoryne usteriana där bak och jag har ploppat i en liten musselblomma också. Det finns lite lite nitrit kvar på grund av den nya soilen, trots att jag tyckte att jag blötlade den lååångt i förväg, men det ger sig väl snart. Hornsnäckorna blir nog de första att flytta in 😀

Draken
2022-06-14 11:01
#64

#63: Prova med Nitrivec om du har svårt att få bort nitriten. Jag föredrar att inte använda kemikalier i vattnet, men nån gång har jag använt just Nitrivec om det har varit tjurigt med nitriten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

TccT
2022-06-14 14:38
#65

C usteriana blir väl lite stor för 30l🤔

fluffis
2022-06-22 17:03
#66

#65: Vi får se, det kan ta tid.

Upp till toppen
Annons: