Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 571 ggr
lo.arnell
0

Bubblor på ytan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min Kampfisk som bor i detta akvarie bildar bubblor som han lägger på ytan… Är detta tecken på någon sjukdom eller något, eller är detta helt vanligt?

JRSN
0

Hej, 

Av länken du själv infogat framgår att bubblorna är början på ett "skumbo" byggt av hanen. Så det kanske är dags för tillökning. Finns det en hona där också?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Sebastian0403
0

Hur stor är den där plastbyttan?

lo.arnell
0

Det finns ingen hona med den, men när vi hade en hona (som tyvärr dog för 3 dagar sedan) så gjorde hon likadant. Dom hade ledig vit tillsammans men ändå gör de såhär. #2 jag vet inte riktigt hur stor den är, hur stor BORDE den vara?

lo.arnell
0

Oj jag menade "aldrig varit" istället för "legit vit".

Sebastian0403
0

Ja man ska egentligen aldrig ha en fisk i mindre en 40 liter Men minimum är väll runt 30 liter

72mm
0

Har ingen erfarenhet av kampisar men bygger inte hanar skumbon oavsett tillgång på honor? 

Ang.  hur man håller fisk: storleken på karet är bara en parameter. I detta fall skulle jag kanske vara mer bekymrad av avsaknaden (?) av en doppvärmare. Vill inte Kampfisk ha det relativt varmt? 

Fördelen med att uppgradera till ett "riktigt" glas-akvarie är ju dessutom att man ser in på ett helt annat sätt.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Sebastian0403
0

Men det där ser alldeles för litet ut för en kampfisk

Xseros
0

vad är måtten på baljan?

Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Lizelda
0

Att baljan ser liten ut på bilden betyder inte att den är det. Jag håller med om att den ser liten ut men det är svårt att avgöra från en sån bild :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid