Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
LĂ€st 783 ggr
angie18
0

va har hĂ€nt me min mal đŸ˜ČđŸ˜Č😱😱

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som rubriken sÀger npn som vet va som hÀnt min mal sÄg detta nyss igÄr kvÀll va de inte sÄ dÄ sÄg hen ut som vanligt

angie18
0

Àr inte lika rött i verkligheten som pÄ bilden Àr mer Ät de rosa hÄllet

molam
0

Suddiga bilder, men kan den ha fastnat nÄnstans med nosen och fÄtt sig ett sÄr?

~SajtvÀrd pÄ Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare pÄ Akvariefisk ifokus

angie18
0

ja de va dĂ„lig kvalite pĂ„ bilderna försöka fĂ„ hen att komma fram men den vĂ€grar😅 fundera oxĂ„ pĂ„ om de kunde vara ett sĂ„r lĂ€ker de av sig sjĂ€lv isf? eller behöver man göra nĂ„got speciellt?

molam
0

Ser ut som det skulle kunna vara ett sÄr. men liiite svÄrt att avgöra med kvaliteten pÄ bilderna xD
Men du skulle kunna göra ett vattenbyte med friskt vatten (Om du inte nyligen gjort det) och salta pÄ lite.

angie18
0

ja för de Ă€r inget som Ă€r svullet eller knöligt eller sticker ut fixar ett vatten byte imorgon hur gör man med salt? vad för salt? hur mycket? tĂ„l övriga invĂ„nare de finns KörsbĂ€rsrĂ€kor Platy tetror o Ancistrus nu vart de mĂ„nga frĂ„gor 🙈🙈🙈

molam
0

Akvariesalt eller salt utan jod och hur mÄnga Liter Àr akvariet pÄ? Vissa rÀkor KAN stryka med, men mina har klarat akvariesalt helt utan problem, dock vet jag fick som har haft problem med att rÀkorna har dött nÀr dom har saltat.

angie18
0

nu kanske jag fick en bÀttre bild

angie18
0

180liter Àr akvariumet pÄ

molam
0

Ser nÀstan ut som om att det Àr ett sÄr som blivit infekterat av svamp eller liknande, ser liiiiiite liiiiiiiiite luddigt ut om jag inte Àr helt blind xD

Draken
0

Tror en kan ha fastnat nÄgonstans och skrapat av fjÀllen pÄ nosen. Tycker ocksÄ att det ser lite vitaktigt ut pÄ bilden, sÄ den kan ha fÄtt svamp.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. LÄnghÄrig Chihuahua

Kennel Teiashis

angie18
0

om de Àr svamp Àr de medicin som hjÀlper eller kan man hjÀlpa pÄ nÄgot annat vis?

Draken
0

Salt Ă€r ett alternativ. Är inte sĂ€ker, men har för mig att vissa malar kan vara kĂ€nsliga mot salt. Annars finns det ju medel mot svamp i djuraffĂ€ren. Men jag vill inte rekommendera en medicinbehandling, om du inte Ă€r helt sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r svamp.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. LÄnghÄrig Chihuahua

Kennel Teiashis

angie18
1

jag tÀnkte faktiskt avvakta lite för att nu sÄg jag att den röda rodnaden gÄtt ner sÄ har man tur kanske de lÀker av sig sjÀlv innan jag tar till medicin. tror att jag skippar saltet med dÄ jag kÀnner mig för osÀker pÄ salt proccessen