Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2478 ggr
Galaxy86
0

Vilken armatur led vs vanlig

Sitter och har lite ångest Vilken är bäst? Behöver ju en helt ny då min fick kortslutning Led är lite dyrare än vanlig vilken hade ni tagit? Förlåt jag fråga mycket

Pokemon hundar och konst

[nevamisse]
0

Om jag bytte ut mina nu skulle jag välja LED.

Mateoz
0

Jag skulle valt ledramp om du ska köpa nytt. Energisnålare och man slipper byta rör regelbundet vilket också kostar. Det blir dyrare vid inköp men billigare i längden :)

PeG
0

Jag hade också tagit Led framförallt för att man som nummer 2 slipper byta ut dem

usvead
0

Led - håller längre och alstrar inte lika mycket värme som vanliga lysrör (med tanke på denna värmebölja).

Galaxy86
0

Tack 😀❤️

Pokemon hundar och konst

Draken
0

Har konverterat alla mina kar till LED- kostsamt från början ja, men du vinner mycket på det i längden.

Min elräkning har sjunkit med ca 1,5 % sedan jag bytte :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Galaxy86
0

Wow 😀 vi tror min för blev för varm därför va det varmt i akvariet tydligen.

Pokemon hundar och konst

Lillyrod
0

Enligt vad jag läst så håller inte ledbelysning lika bra som man trott innan. Ljuset försämras ganska snabbt och när det blir för dåligt måste man ju byta hela rampen. Det går ju inte att byta bara lysdioderna.

Den enda ledrampen jag har var tänkt att hålla i ca 8 år vad det gäller ljustimmar men jag tror inte att den lyser speciellt bra då även om den fortfarande lyser. 

Jag backar fortfarande för jag tycker priset är alldeles för högt på dem. Just den rampen jag har finns ingen återförsäljare för i Sverige just nu. Den jag köpte av har försvunnit tyvärr.

Draken
0

Den håller inte i evighet, men de håller länge. Nu har inte jag haft led jättelänge, men det blir ju också billigare i längden.

Lysrör måste man byta minst en gång om året, och lysrör är inte billiga. Ledrampen håller i år innan man behöver byta.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Galaxy86
0

Köpte vanlig. Men just nu reda på att inte det va något fel på gamla rampen utan det va kontakten som har något fel. 😭 Ring vaktmästaren. Nya funkar fint med en annan kontakt.

Pokemon hundar och konst

Draken
0

Juwel är känd för att deras kontakter kan krångla. Jag har fått bytt ut själva "av och på" knappen till 2 av mina Juwelramper.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Galaxy86
0

Ne de va kontakten i väggen

Pokemon hundar och konst