Bildtråd Platy
Alltså jag får väl ursäkta mig direkt och säga att platy i mitt huvud var bortsorterad som trist… Jag är helt kär i de blå! 😍
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#5 Haha ja, de blå är helt ljuvliga! 😍 Det är svårt att hitta riktigt knallblå, men de finns!
Letar högt och lågt efter en riktigt blå hane eftersom min turkosguldiga totalratar mina blå flickor?! Aldrig vart med om en platyhane som säger nej till kvinnofisk innan… 🤦♂️ Mina röda honor gillar han dock, färgrasist!
Sunset platys tycker jag är fina också, men sådana har jag inte längre. Ser ut som en drink 😇:
(ingen fisk blev skadad vid fotograferingen, platyflickan var i glaset i några sekunder och det är givetvis akvarievatten däri)
Platy är underbara fiskar lilolizeit! :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Åh, en platytråd! Ska försöka fota några av våra senare.
Jättefina bilder! Blir så avis att ni kan ta så bra bilder !!
Har inga platysar nu, men vill följa tråden iaf. Det är jättefina fiskar, och det blir nog kanske några när jag startar upp 60 litern 😃
Så fina platys du har EmmaiNorr. Det blir väldigt fina bilder också med de intensivt gröna flytväxterna ovanför. Är det ricciamossa och lite andmat möjligen?
Vilken fin kritik mimåne, jag tackar och bockar!
Och du ser så rätt, riccian har blivit en ny favorit hos mig medan andmaten kom på köpet. Fiskarna verkar också gilla den skarpt, ynglena vågar ut och jaga vid ytan tidigare nu bland alla de vuxna jämfört med bara andmat eller Pistia.
Vad kul att höra, det ser väldigt trevligt ut :)
En så fin goding till guling! ❤️
Jag har sett en hel del vackra platy här på forumet och jag hoppas verkligen att fler vill visa sina fina platys i den här tråden. Eller om man tycker man har fula platys får man förstås visa dem med! ;D
Många av mina har varit allt annat än snygga men söta och älskade är de oavsett:
#22 Gullesnuttar!
#24 Jättefina! ❤️ Vad kul att se, jag älskar prickiga.

Nu har jag bara en mobilkamera, så mina bilder blir inte så skarpa och fina, men man kanske typ ser färgerna i alla fall. ;)
En av mina favoriter, han är så läcker!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Min argaste, sista gamla platyhane; Kapten Knallröd lämnade tillslut in handsken så nu är jag platylös för första gången på hur många år som helst. Det känns lite underligt faktiskt. En gång i tiden såg det ut såhär…

Jag hittade en gammal bild på mina allra första platys också, hade ingen aning att jag faktiskt hade kort på dem:

#33 Jag tycker Witch ser ut att vara en kille. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#35 jag detta är Wizard. Den som inte är med på bild är witch. De ser likadana ut.
Pokemon hundar och konst