Räkor akvarium
Hej! Jag ska köpa en kampfiskhane till mitt ca 45l akvarium, funderar på att köpa räkor till akvariet också. Behöver räkor någon speciell växt/gräs? Hur många räkor kan jag börja med för att se om kampfisken är aggressiv mot dom. Vad brukar blå tigerräka kosta?+ kan jag ha sånna?
Kampfisk och räkor är igen bra kombination. 9 av 10 gånger mumsar kampfisken i sig räkorna. Bättre då att du skaffar snäckor som "städare" i akvariumet.
Ser fint ut. Lite mer växter bara :)
Okej! :D
Okej, vad brukar snäckor kosta? Jag har en snäcka i mitt 180l akvarium men den har jag inte köpt, den råkade komma med när jag köpte en algätare :D
Jag undrar även ifall jag kan ha 3-4 stycken honor i akvariet istället för en hane, eller är akvariet för litet?
Akvariumet är för litet för flera honor, så det är en hane som gäller isf.
Vet inte vad snäckor kostar i butik, jag köper alltid snäckor privat. men butikerna är förmodligen dyrare, och har sämre utbud än en privatförsäljare.
Har du Facebook så kan du söka in i en grupp som heter Akvarielevande snäckor, admin i den gruppen säljer snäckor, hon har flera olika sorter hemma och hon skickar över hela landet mot fraktkostnad.
Okej ! Har inte Facebook men kanske kan skaffa:D
Hon har även en användare här, men hon är sällan inne så tror inte det är lönt att skicka PM till henne, så det bästa är att ta kontakt med henne på facebook. Där brukar hon vara snabb att svara.