Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1590 ggr
AqFisk
0

Behöver speciel mat?

Hej! Jag undrar om jag behöver köpa ”speciel räk mat” i affär eller går det bra om man matar dom, ibland med gurkor eller alg tabletter som är för botten fiskar?

ivanhoe81
0

Jag har matat mina med vanligt fiskfoder men även räkfoder Min akvarist har sagt att det går så bra med vanlig fiskmat

Mateoz
0

Jag matar mina med räkfoder och grönsaker. Det borde gå bra att mata med vanlig fiskmat också iaf till neocaridina.

Lillyrod
0

Räkor äter det mesta men lite foder som är för räkor är bra. Om man vill ha räklingar så brukar det vara bäst. Sen smakar de på allt annat också : )

AqFisk
0

Men mina Körsbärsräkor verkar inte vara så intresserad av vanlig fisk foder

Mateoz
0

Hur länge har du haft dem? Jag har märkt att mina nya räkor oftast inte äter maten jag bjuder i början, men efter några gånger har de börjat äta som galningar :). Annars kan du testa grönsaker, eller räkfoder såsom hikarai, bacter AE mm.

Cecilia.S
0

Grönsaker är ofta väldigt populärt både hos räkor och fiskar :) Testa att läsa denna artikel så kanske du får lite fler tips: https://akvariefisk.ifokus.se/articles/54766fba8e0e740673001ac1-mata-akvariefiskar-med-gronsaker

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

ivanhoe81
0

Då jag hade räkor så brukade de gå och plocka fiskmat i bottensrtöt

Draken
0

Mina äter oftast maltabletter och gröänsaker som jag matar de andra med. men jag brukar se till att de får räkfoder 1-2 ggr i veckan.

Har Körsbärsräkor, och de äter allt som bjuds och ynglar av sig som bara den.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis