Behöver speciel mat?
Hej! Jag undrar om jag behöver köpa ”speciel räk mat” i affär eller går det bra om man matar dom, ibland med gurkor eller alg tabletter som är för botten fiskar?
Jag har matat mina med vanligt fiskfoder men även räkfoder Min akvarist har sagt att det går så bra med vanlig fiskmat
Jag matar mina med räkfoder och grönsaker. Det borde gå bra att mata med vanlig fiskmat också iaf till neocaridina.
Räkor äter det mesta men lite foder som är för räkor är bra. Om man vill ha räklingar så brukar det vara bäst. Sen smakar de på allt annat också : )
Men mina Körsbärsräkor verkar inte vara så intresserad av vanlig fisk foder
Hur länge har du haft dem? Jag har märkt att mina nya räkor oftast inte äter maten jag bjuder i början, men efter några gånger har de börjat äta som galningar :). Annars kan du testa grönsaker, eller räkfoder såsom hikarai, bacter AE mm.
Grönsaker är ofta väldigt populärt både hos räkor och fiskar :) Testa att läsa denna artikel så kanske du får lite fler tips: https://akvariefisk.ifokus.se/articles/54766fba8e0e740673001ac1-mata-akvariefiskar-med-gronsaker
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Då jag hade räkor så brukade de gå och plocka fiskmat i bottensrtöt
Mina äter oftast maltabletter och gröänsaker som jag matar de andra med. men jag brukar se till att de får räkfoder 1-2 ggr i veckan.
Har Körsbärsräkor, och de äter allt som bjuds och ynglar av sig som bara den.