Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 683 ggr
Bella90
1

205 Liters Kar

Hej!

Har ett 205 liters kar och har just nu  ett 20 tal Guppys och ett litet stim av neontetror. Är sugen på att ha någon Kampfisk.  

Men hur många kan man ha i mitt kar då? :)

kaninsköld
3

Kampfiskar ska helst vara ensamma, annars blir det tyvärr dödliga bråk. Möjligtvis kanske en grupp honor skulle kunna bo tillsammmans men isåfall är det inte garanterat att det slutar i våld, tyvärr 

Samt så kan hanar gå efter guppys eftersom de blir hetsade av de färgstarka fenorna hos de. Men du kanske hittar någon annan fisk du tycker om :)

Mvh Kaninsköld

Bella90
0

okej. Då får det bli ett par honor då :)
Hur många ungefär skulle gå bra ?

Dock lite sugen på någon annan art som skulle passa med mina guppys o tetror :)

Cecilia.S
2

Kampfiskhonor ska du inte heller ha i ett sällskapsakvarium. Även dessa har en tendens att vara aggressiva både mot varandra och mot andra arter. Kampfisken lever upp till sitt namn oavsett kön ;-) Det låter som att du redan har ganska fullt i det övre skiktet av akvariet. Kanske en bottenlevande att vore något att fundera på? Exempelvis en grupp corydoras (då krävs dock finkornig sand som bottensubstrat).

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Erik97an
0

Ancistrus är fina! 2 honor/hanar går ju att stoppa i som städar delvist bra eller du kanske vill ha räkor? jag har själv amano räkor och Körsbärsräkor i mitt sällskapsakvarium 🙂

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Äppelsnäckan
0

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat