Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 4241 ggr
KakaC
1

Kakas akvarium 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Del 1 av min akvaristiska hobby: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/55e69eb6ce12c418680000cb-kakas-alla-akvarium-fiskar-rakor-och-snackor?discussions-1 Börjar här en del 2…den andra börjar bli lång och jag har sålt mycket av de akvarierna och köpt andra. Tänkte i denna tråd börja med att ta kort (med fin-kameran) och skriva akvarium (märke o liter), fiskar/räkor/snäckor och vilka växter jag har i varje akvarium…ett o ett. Just nu ;) har jag: 300l Malawi 22l räkor 4x54l guppy/endlers, dvärgciklid, snäckor, räkor, malar 2x20l endler, regnbågsfiskar, räkor 120l Prinsessan av Burundi 200l skalarer, fjärilsciklider

mimåne
1

"börja ta kort med fin kameran" ..😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Tigerlanden
1

Oj vad många akvarium du har. Lägg upp mycket bilder tycker jag också😃

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

KakaC
1

Hihi ;D Ja det är ett gäng akvarier…men är ju så kul. Och att kunna ha olika sorts fiskar/räkor. Har ett 25liters som står tomt…håller på att planerar vad som ska va där i..

ElinvBorg
1

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

KakaC
0

Ja det har jag funderat starkt på faktiskt. Kollade in i måndags vad de hade i Örebro…har inte haft så många förut, men nu hade de massa! 😍

KakaC
0

Och idag kom mitt co2 paket! Yeay!

mimåne
0

Åh ska du börja med co2 KakaC! Vad kul! Vad blir det för modell?

KakaC
0

Det blir Sodastream.

mimåne
0

Så kul och spännande🙂

KakaC
1

Var med kompis igår och det blev inköp av två tuber co2. =D

KakaC
2

Ja just ja…jag sådde ju akvarieväxtfrön från Kina. De första tynade bara bort, men jag lät plastbacken stå kvar i fönstret med lock på iaf. Nu är det 4 olika växter däri… Får växa mer och sen prova ha ner någon i co2 karet. ;)

mimåne
1

Nämen så kul KakaC! Så roligt att växterna har tagit sig så här bra. Det ser ju nästan ut att kunna bli vattenspikblad eller något liknande.

KakaC
0

Ja väldigt kul att det blev något av dem. Trodde ju att de bara dog…men de kom igen! =D Har en påse till som jag ska prova så i annan gjord/sand

KakaC
1

Ojdå…växer på här..

KakaC
1

Ska bli ett till akvarium…ingen pump eller täckglas. Bara mycket växter och lyse.

KakaC
1

…ett delat akvarium som ska göras fint, blir kanske ett kampfiskakvarium. :))

Denna kommentar har tagits bort.
Lillyrod
0

Killis? Fina var de iallafall : )

Lillyrod
0

Hoppade han stackarn?

KakaC
0

Ja, och jag har täckglas men en liten springa. Katten fick ett nattmål, för jag hittar den inte.

Lillyrod
0

Killis är kända för det. De två första dygnen är mest kritiska sen brukar de finna sig tillrätta. De var de råden jag fick av min affär när jag köpte mitt par.

KakaC
2

Flyttar, vänder och greja….får se hur detta blir. 😳

Lillyrod
0

Spännande!

mimåne
0

Ser väldigt intressant ut!

Elin16
0

Snygga rötter! Vilka fiskar tänkte du ha i där kakaC?

KakaC
0

Jag har ett gäng som ska få flytta in från ett annat som jag har sålt. Skalarer, fjärilsciklider och corydoras. :))

KakaC
1

Nu är jag nog nöjd med rötter…men dessa stenar, vet inte riktigt om de ska få vara kvar…

sauk1
1

#30 Kolstenar!? My favourite! De ska definitivt vara kvar mot den där ljusa sanden. Skaffa fler! 😅 Ser fint ut!

Elin16
1

Om du tar den lilla stenen som ligger längst fram och lägger den på dom andra som är under pumpen så skulle det bli en perfekt "lek" grotta till fjärilscikliderna! Och om du inte vill att dom ska synas ta bara någon stor tjock växt och plantera framför så syns den inte c;

KakaC
1

#31 Tack! =D Ja det heter nog kolstenar, hade tre men tror jag gav bort en. Skit! #32 Mina fjärilsciklider har alltid lekt öppet, även om det funnits grottor. =) Nu är snart vattnet lagom varmt för att slänga i fisken. Har kalas imorgon så växter får vänta lite, trycker ner dem lite här o där så länge…

Lillyrod
0

Fjärilsciklider brukar lägga rommen på platta stenar eller annat platt underlag. De leker inte i grottor : )

mimåne
2

Jag tycker också att kolstenarna ska få vara kvar =)

Elin16
0

Oj, tänkte på paletter c; haha xD

KakaC
1

Nu pump fixad och planterat lite valle…

mimåne
0

Vallisneria är så snyggt att plantera i mittensektionen av akvariet. Det gör akvariet djupare och mer intressant. Toppen KakaC! 👍

Elin16
0

Någon uppdatering kakaC?

Elin16
0

Puff

KakaC
5

Hej 👋 Är kanske tillbaks med nytt projekt…

Lillyrod
0

Nya projekt gillar vi. Kul att du är tillbaks och vi vill gärna se och höra vad som är på gång 👍

Erki
0

#10 Vad är det för set du kör när du använder co2? Funderar själv på att starta med det i antingen mitt 240l eller mitt 120l men jag har ju själv noll koll på något om co2. Vad är de du använder och rekommenderar du?

Draken
0

Nyua projekt är spännande saker, sånt gillar vi :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Cecilia.S
0

Det är nästan så att det kryper i fingrarna när så många kör på med nya projekt. Kul att de vad ditt kommer vara :D

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk