Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 857 ggr
Erik97an
1

Första Corydoras Ynglet + mer!

Hejsan!

Satt & kollade in mitt stora 250L's akvarium nu under kvällen och gjorde vattenbyten. Helt plötsligt så ser man något litet röra sig bland de höga gräset och där dyker det upp en liten & ensam Corydoras panda yngel!

Äntligen så har ett rom klarat sig i karet! Mitt första corydoras yngel i det karet. 

Har även fått min första kull Ancistrus som växer så de knakar. de har nu vågat ta sig ut på egen hand och simmar runt lite överallt i karet! 4styckna vad jag sett.

Ni får gärna kolla in videon! Här

OBS: Dålig kvalite då jag filma med telefonen och va inte medveten om att den inte va i fokus.

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

2Sirius
0

Ååhhhhhh!!!! Lyllos dig <3 Har försökt få till ett Ancistrus par många gånger…. Men sällan haft vuxen, "mamma och pappa" samtidigt, och har jag haft, så har de inte gillat varandra, elr tyckt att något vart fel…. För aldrig har jag lyckats få små ancistrussar…… Guppy är väl de enklaste, och det har man väl fått till ibland, och en gång Palettciklid….. "Curry Doris" är det en räka?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
0

Har aldrig lyckats med Ancistrus, sällan båda fullvuxna, och om… Så har de ogillat något annat. Guppy och Palettciklid har jag lyckats med. "Curry Doris" är det en räka?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Elin16
1

#2 Corydoras är en köttätande botten mal :)

mimåne
1

Grattis till ynglen! Så roligt att en liten Corydoras panda har lyckats överleva i akvariet. Så söta de är som små =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Erik97an
1

#2 Curry doris? 😂 förstår inte riktigt..

menar du Corydoras panda som är en pansarmal på botten eller vadå?

sen har jag ju Körsbärsräka i karet som är röd som man ser på videon 🙂

#4 Tack! ja verkligen trodde inte den skulle överleva där.. har liksom 4 Ancistrus malar + 8 Pandor + några trillis så de är fullsmockat på marken och ancistrusen tvekar absolut inte att smaka lite på rommen så att se den lilla filuren gjorde mig väldigt glad 😛

Erik97an
0

#2 Guppys är så lätt att få yngel på 😛 har ca 15st i ett yngelkar just nu, kommer säkert få stoppa i mer snart. men dock har jag fått sjukdom i karet som jag ska försöka bli av med idag..

2Sirius
0

Jo men precis, en annan tycker ju om att förvränga orden ibland :D. Har man väl fått igång ancistrussarna, så brukar de fortsätta, så ändra inte på något i karet om du inte är övertygad om att det är till det bättre :) Usch då, det var ju inte så trevligt, vad är det för sjukdom då :/?

Erik97an
0

#7 Vita prick men ska köra en kur hela denna veckan så hoppas vi att de mår bättre sen! hade ju tänkt sälja de 🤔

Ja förvränga kan man ju göra haha!

Funderar på att göra om hela akvariumet men nu när jag har både corydoras yngel + Ancistrus så väntar jag med det 😛

vill ha högre scape än vad jag har nu 😛

2Sirius
0

Har inte koll på räkan, men vad jag minns så är det inga problem med malarna… Då jag hade vita prick, fick jag som reckomendation att höja temperaturen några grader och ösa i 1 deceliter Grovsalt / 70 Liter vatten, det fungerade för mig. Men var försicktig när du ändrar, än om Ancistrus bildar par för livet, så kan vissa vara kräsna på miljön, medans andra är som kaniner… :D

[krutgubben]
0

Häftigt att se! Jag hade ett par metallpansar malar som lade rom en gång men det blev inget av det tyvärr.

Erik97an
0

#10 Oftast äter de ju upp sin egna rom så man får ha tur 😛

Erik97an
0

Nu har det kommit igång i karet!  en till corydora yngel som inte är utvecklad än som simmar runt i javaormbunken där de flesta av rommen sitter! kul kul!

'' ingen annan fisk gillar den växten för det är den enda växten i karet som har toffsalger på sig hehe '' 

Video på yngeln Här <-- Jättesöt som simmar runt där! 😍😊

Bettysara89
0

Åh så söta!!! Jag har ju (lite sådär nybörjardumt) en röd och en brun Ancistrus i mitt kar. (Antar att det är lite dumt att mixa två färger) Men är en hona och en hane iaf så jag hoppas ändå på yngel i framtiden ;)

"Om du bedömer en fisk utifrån förmågan att klättra i träd, så kommer den att leva hela sitt liv i tron om att den är dum". - Albert Einstein
Kika gärna in på min blogg: https://bettyvilleblog.wordpress.com/

2Sirius
0

#13 gissar att du menar en guld (albino) Ancistrus och en vanlig :) Kan ju tycka vad man vill om ras elr ska man säga, art-korsning…. Resultatet lär efter vad jag har hört, antingen bli vanlig elr gold elr några av varge till färgsättning. Önskar dig all lycka till med det :)

Bettysara89
0

Nä, ingen albino utan någon orange/röd variant men låter ju bra att det kan bli lite av varje iaf ;)

"Om du bedömer en fisk utifrån förmågan att klättra i träd, så kommer den att leva hela sitt liv i tron om att den är dum". - Albert Einstein

Bettysara89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2Sirius
0

Ja, detta var ju en lite egen färg måste jag säga… Alla som jag har pratat med har sagt att det kan vist bli både och i en kull, men antingen den mer classiska eller Guld ancistrusen, som ser ut lite som albino, som din med ljusare ton, utan de grå/bruna marmoreringen och ljusa röda ögon…. Grattis! Du har bevisat motsattsen :)

mimåne
1

Jag skulle säga att du har en mindre vacker super rot, eller en väldigt vacker korsning av Ancistrus sp och Ancistrus super rot =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus