Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 740 ggr
JoakimJansson85
1

Doppvärmare :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I veckan har man införskaffat Eheim doppvärmare så man kan reglera värmen själv :) mycket nöjd :)

Lizelda
0

Trevligt :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Patrik50
0

Slutade använda doppvärmare för typ 10 år sedan, det behövs inte

Lillyrod
1

Jo om djuren man har kräver en viss temp så behöver man doppvärmare. Jag skulle aldrig ha varmare än 19 grader på vintern i mina kar utan värmare och det skulle invånarna inte tycka om 🙂

Amanda Richardson
1

#2 Jag till exempel har en Kampfisk som vill ha temperaturer uppemot 27-28 grader. Det går INTE utan doppvärmare då jag bara har 18 grader i mitt sovrum.

kallepudas
0

Såg i en FB-grupp om Malawiciklider att där skördar doppvärmarna massor med liv. 

Använder själv doppvärmare i dom flesta karen men funderar på att faktiskt plocka bort några för jag har ju en innetemp på minst 23grader året runt och vår/sommar/höst varmare än det.

Hade jag haft som TS kardinaltetror så behöver jag ju inte någon värmare då tempen i karet automatiskt kommer hamna inom lämpliga grader för fisken.

Har ju alltid värmare i yngelkaren för malawiyngel växer ju bättre vid 26 grader än 23 så är det ju bara.

Blir ju lite nervös över när man läser att andras värmare löper amok och det är ju mycket fisk man kan bli av med om oturen är framme.

Har ju även gjort på detta vis när värmen kommer ute så brukar jag dra ur värmarna och så står karen utan fram till höstkylan kommer framåt september.

Har även för mig att jag läste om just neontetror & kardinaler att ju varmare desto mer förkortar man livet på dom så en temp på runt 23-24grader är nog bättre än 27-28 för just dessa fiskar.

Fin bild du har joakim och man blev ju sugen på att skaffa kardinaltetror igen🙂

JoakimJansson85
0

Tackar kallepudas :)