Planterad för högt?
Jag har en crinum calamistratum som jag är osäker på om jag satt för högt? Man ser lite av rötterna. Ska den ner lite till eller ruttnar den då? (Ursäkta fläckarna på rutan, har visst slarvat lite… haha)
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Jag kan inte svara på din fråga men vill gärna veta vad det e för "gräs" du har där jämte. Letar efter gräs men har svårt å hitta. Köpte du det på akvarieplantor.se?
Wish i was a little bit stronger 
Just detta gräset köpte jag i en butik, det är eleocharis men minns inte vad den hette mer. Blir bara max 10cm högt. I stort sett alla andra växter har jag köpt på godhems.se
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Det ser ut som en växt vars knöl kan ruttna om den stoppas ner i bottenmaterialet. Tror att rottrådarna kan stoppas ner men knölen bör vara ovan.
Det finns andra här på sajten som är växtkunniga och som säkerligen vet hur den ska planteras men spontant så känns det som att du gjort rätt.
#1 eleocharis parvula 🙂
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Du har planterat den rätt =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Erik97an: Tack! :-)
Mimåne: åh vad bra! Jag har flyttat den lite nu men den sitter i samma höjd som innan :-)
Crinumlökarna skall sitta högt, det räcker egentligen om bara rottrådarna är under sanden/gruset ;)
Kalasbra 😀