Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1294 ggr
Anne.K
2

Mitt akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte starta en tråd för mitt akvarium jag har här hemma. Jag är en nybörjare med akvarium så jag lär mig hela tiden under resans gång. Blev med akvarium i mars detta året och det blir bara roligare med tiden :) .

Akvariet är på 150 liter.

Här kommer en kass mobilbild på akvariet framifrån. Ska försöka ta ett bättre vid något tillfälle med systemkameran istället så att man får en klarare och mer fokuserad bild. Men tills vidare får denna bilden duga :P 

Fler växter ska införskaffas med tiden, då jag vill ha ett riktigt grönskande akvarium (just nu tycker jag grönskan ser fjuttig ut i mina ögon). Men just nu vill plånboken ta en paus då akvariet kostat mycket de senaste månaderna. Men målet är att klä in den stora roten i vacker mossa. Och ha mer högväxta växter i bakgrunden som är täta och fina, samt ha en och annan flytväxt som ger lite extra skydd för fiskarna. Sedan får man se om jag blir nöjd där eller om jag vill ha marktäckare också :P .

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ElinvBorg
0

Tycker det ser fint ut men mer grönt är aldrig fel :) Vad har du för invånare i karet? :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Anne.K
0

#1 Tack!  Invånare i karet är: 

4 kardinaltetror  (hade 10 st. från början, men det hände en olycka med pumpen som gjorde att många föll offer tyvärr. Ska skaffa nya när jag har råd.)
4 Metallpansarmalar (hade 6 stycken från början, men 2 dog strax efter inflytt. De kvarvarande 4 är dock mycket krya, alerta och fina).
4 otocinclus vittatus (hade 6 stycken där också från början. Men har även där blivit 2 bortfall. Men de övriga 4 är alerta, pigga och fina).
3 stycken Molly dalmatiner
3 stycken Molly silver
3-4 st. Posthornssnäckor
Okänt antal malaysiska sandsnäckor
Okänt antal Physa snäckor