Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1419 ggr
Kirnzy
0

Skadad kampfisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

För 12 dagar sen fastnade min Kampfisk i en kruka.. Några dagar efter var hon nästan helt död och rörde sig knappt något alls och åt inte. Nu verkar hon må mycket bättre och skadan har börjat läka. Hon håller sig mest stilla vid ytan men simmar runt mycket också, är bara stilla mer än vanligt. Det jag undrar är väll mest ungefär hur lång tid det tar innan hon blir som vanligt? (svårt att säga kanske, men ungefär..) Tror ni att hon kommer bli helt normal i formen igen eller om det kommer gå in lite där, som det gör nu? Jag har bara haft i salt i vattnet, är det något mer jag kan göra? Hur länge ska jag salta? Lägger in lite bilder, de två första var direkt efter det hände och de andra tog jag nu.

Elin16
0

Fenorna kommer inte få exakta formen men på ett ungefär :) ingen aning på hur länge det kan ta det berorpå individ till individ men kanske 1,5-4

Denna kommentar har tagits bort.
Elin16
0

Veckor

Lillyrod
0

Håll noga koll på såret så att hon inte får någon infektion där. Var extra noga med vattnet så det är rent och friskt hela tiden : )

Kirnzy
0

#4 hur ser man om det blir infekterat? Ska jag byta vatten oftare än en gång i veckan? #1 vet inte riktigt vilka fenor du menar men på bilderna är ju fenorna väldigt fula, dock så är de hela :) dom blir bara så när hon inte rör sig. Du kanske menar bukfenorna dock, dom gick av och ser nu väldigt slitna ut.. Hon hade såna fina bukfenor innan.. ): hoppas dom blir fina snart igen.

Elin16
0

Ja, jag menade bukfenorna

Kirnzy
0

Okej :)

Lillyrod
0

Om såret blir större eller det blir som ludd i det kan hon ha råkat ut för svampinfektion. Inte ovanligt i sår det är därför det är viktigt med bra vatten och lugn och ro : )

Kirnzy
0

Okej, ska hålla koll :)

mimåne
0

Om din Kampfisk är på bättringsvägen så gör du allt något rätt =) Jag tycker du ska fortsätta precis på samma väg, det verkar ju vara ett vinnande koncept. Hoppas att din Kampfisk klarar sig för skadan såg ruggig ut.

Medarbetare på akvariefisk ifokus