kampfisks Odling
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejhej! har två Kampfisk honor och en hane. Honorna är tjockare än hanen men dock är de lika stora. Satte in honan i skorstenen idag då hanen har fått simma där själv några dygn. Men märkte en grej på att hanen tar ut sina… aa vet inte direkt vad de kallas ens för men på kinderna kan man väl säga ?? Så att man ser det röda ännu mer. Undrar om han är en aning aggressiv emot honan och vill bråka med henne eller om det är så de börjar för att vilja leka?? Hoppas någon förstår mig och kan svara :)
Hej! Svårt att säga, de spänner ju upp sig för varandra men ska inte säga för mycket, har inte hundra koll på det. Men hur mycket har du läst på om kampfiskar och deras avel? Det krävs väldigt mycket planering för det!
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Fina kampfiskar du har =) Kanske kan ElinvBorg svara på det här?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
De brukar göra så när de visar upp sig :) Hanen spänner upp sig och spänner sina fenor för honan så att han ska imponera på hon, och visa att han är dominant :)
#2 Tänkte också det, hon är väl vår lilla kampfiskguru typ :P
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Jag har inte avlat själv men är ändå lite insatt tycker jag. Det är viktigt att vara påläst, ha förberett och sedan ha en plan för det hela.
Det hanen gör är att han spänner ut sina gälar och visar upp sig för honan. Det är en vanlig reaktion då honan inkräktar på hanens revir, plus att han vill visa upp sig för honan. På videon ser det ut som om honan har lekränder vilket är ett bra tecken. Tänk bara på att hanen inte får verka för aggressiv utan han ska bara vara mer intresserad. Låt honan vara i skorstenen ett par dygn så de vänjer sig vid varandra så borde ihopsläppet gå bra. Det är viktigt att hålla uppsikt över paret hela tiden när de är ihopsläppta. De kan båda skada varandra så man måste se till så det inte går för vilt till
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Hej igen! Jo jag är ganska påläst må jag själv säga men trodde mer att han hotade henne än att visa upp sig bara:) Tack för svaret ElinvBorg
Idag när jag vaknade upp sååå fast 3 olika skumbon och ja ett var sååå mkt större än de andra😃
Är både glad och chockad trodde aldrig ens mina kampisar skulle kunna para sig. Har försökt med mina anscitrus men de kommer nog aldrig hända haha.
Vad roligt =) Lycka till nu
Medarbetare på akvariefisk ifokus