Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 939 ggr
Erki
0

Fjärilsciklid

Igår flyttade jag min aggresiva Dvärggurami till ett annat kar och nu är det full rulle i andra karet. Flera fiskar som blivit piggare och Fjärilsciklids hannen visa upp säg för honan. Och idag simmar dom som ett par.

Jag undrar hur man ska gå tillväga ifall de lyckas kläcka ägg. Hört att dem brukar äta upp första omgången. Men efter det? Vad ska man mata och vad ska man tänka på?  Tack 🙂

Lizelda
0

Mina dvärgciklider har skött sig exemplariskt som föräldrar och jag har inte behövt ingripa på något sätt :) Har smulat flingfoder och slängt i men artemia är jättebra för såväl stora som små fiskar :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Erki
0

Okej tack. Nyckläckt artemia? 🙂

Lizelda
0

Precis :)

Erki
0

Har sett en del olika videor på hur folk gör  men låt oss säga för en kull. Hur mycket ägg ska man ta? Och när man köper ska man köpa en halv eller en hel dl?

Lizelda
0

Oj,  det kan jag inte svara på, har inte vågat ge mig på det faktiskt 😊 Mina yngel växte upp med flingfoder 😂

Erki
0

haha okej. Vad hade du något liknande till fjärilar?🙂

Lizelda
0

Mina fjärilar levde tyvärr inte länge nog för att yngla av sig :( Men mina palettciklider å andra sidan körde baby boom ;)

Erki
0

Haha okej tack för hjälpen. Har oxå lyckats få paletter att leka för ett tag sen men nu ville jag ha det lite svårare. Tack för hjälpen.🙂

Någon annan som vet hur mycket man ska mata med artemia?