Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1966 ggr
Tigerlanden
2

Artbeskrivningar i butik

Hej allihopa, igår var jag vid arken zoo i nacka forum, när jag gick runt lite och kollade såg jag att dem rekommenderade att Siamesisk algätare som blir runt 15 cm enligt dem skulle ha ungefär 60 liters akvarium. När jag frågade personalen så sade dem att den inte behöver större eftersom den blir så smal, jag har aldrig i mitt liv hört att en fisk inte behöver att den behöver så stort akvarium eftersom den är smal..,

Rätta mig om jag fel men brukar man bestämma hur stort fiskar behöver efter hur tjocka dem är.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

mimåne
0

Du har inte fel, i det här fallet är det personalen som har fått något om bakfoten. Att butiker sätter egna riktlinjer för hur fiskar ska hållas och även egna namn på dem, är väldigt vanligt tyvärr.

Siamesisk algätare ska absolut inte hållas i ett så litet akvarium som 60L. Bra av dig att du uppmärksammade det🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
0

Du har alldeles rätt :)  Tyvärr så gör väldigt många butiker på detta vis, men de vill ju sälja. Sen vad som händer med fisken tänker de inte så mycket på, dör den så får de ju sälja mer, nu var jag kritisk, men tyvärr fungerar det så hos många butiker.

Bra gjort att du uppmärksammade 👍

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis