Marta01s akvarium
Det ser jag fram emot och jag hade ingen aning om att du hade så många akvarium! Så spännade! Följer…. 🙂
Jättefina bilder :)
Vad roligt att få se bilder på dina akvarium. Lycka till med kampfiskynglen!
Medarbetare på akvariefisk ifokus
nu ha vi avskaffat räkvassen, som ändå inte fungerade.
Strunta i vad andra tycker och var dig själv.
Vad hände med räkvasen? Vad gick fel? Jag tycker själv att det skulle vara en omöjlighet att hålla det bra med tanke på djupet och kvalitén på vatten trots ihärdiga vattenbyten. Smal även om mängden är stor….
Ja, jag tror dig. Räkvas är något jag aldrig skulle ge mig på efter att ha nanoakvarium. Nanoakvarium är tillräckligt 'jobbigt' att sköta. ;)
håller med #21 enda anledningen till att vi startade vasen var att vi trodde att vi köpte blue jelly räkor, sen när vi ropade in blue jelly på en aktion och kom hem såg vi detta är inte samma, därför blev det en vas att ha blue jelly i.
Vad var det för räkor då om det inte var blue jelly? Blev ni lurade med andra ord?
vi var på en välkänd butik och frågade efter blue jelly och blev skickade till ett kar med blur realy, som i efterhand visade sig vara blue rilli.
Ahaa… då förstår jag.
… eller kan du få tag i en riktig närbild på gamla gubben så vore det häftigt också med tanke på hans fina sprön.
Räkvaser ser ju väldigt läckra ut men jag har fått erfarenheten att de inte brukar bli så långvariga. Jag har inte haft någon själv men de är säkert svåra. Hade jag skaffat en vas hade jag velat att den var fyrkantig.
Den i #0 är faktiskt ungefär 4cm i verkligheten.
Gammel gubben är tyvär bara fram en gång var tredje månad resten av tiden sakapar han nya med honan…
Hahaha!
😂
Skratta ni ;), det gör inte mamma och jag som ser resultatet…..
Ja men det är trots att ni som satt ihop dem också ;) ?
förvisso, förvisso lite få vi skylla oss själva.:)
Vilka fina Ancistrus-bilder du tagit…=)
Jättefina bilder!
#40 tackar
Dina fiskar verkar vara i fint hull och kondition. Kampfiskhonan ser ut att vara redo för lek :)
Det är dom mamma matar ganska ofta…. Hon och mata lagom eh fins det ens? Sen kanske jag också matar ganska mycket… Aja dom värkar uppskatta det.
Vilka fina bilder på ancistrusar och pansarmalar du lagt upp, blir så avunsjuk…
När jag väl fått igång mitt akvarium så jag också får ha såna skönheter så ska jag också jaga dom med kameran jag också, just nu jagar jag mina rasboror och dom känns snabbare än ljuset många gånger…;P
Vad fina de var alla bilder !
Tack :)
Nu har vår andra Kampfisk hane, han i #41 ägg i sitt bo, mycket sådana . Hoppas vi inte gör samma misstag som vi gjorde med första kullen bar…. Mamma tog insiativet till dena kull något som blir lite roligt med tanke på att, när jag började sa hon att jag skulle få ta hand om det helt själv, hon kanske kunde hjälpa till och äta lite glass bara.
#41 :O Vilken perfekt bild!
#58 ibland hjälper fisk faktiskt till. Eller så konserterar den sig förrycker på sitt bo..
Men vad roligt :D Grattis :D
#60 tack nu har även äggen kläckts, å han jagar ungar som är på väg dit han inte vill. :)
Vad kul! Grattis!
Jaha, eländes elände! Ännu en bra fotograf på sajten!! Skit och dynamit, nu måste jag köpa en bra kamera!! 😉
#63 så duktig är jag inte, men jag kan hålla med om att det finns många bra fotografer på dena sidan. Hittills vaktar han ynglerna bra, längtar till sommaren…
Härliga bilder. Det är så roligt att se andras invånare i karen : )
#70 Roligt att det uppskattas, å håller med visst är det roligt att se andras invånare,
Oj jag har bara sett bruna. Hade ingen aning om att de fanns i andra färger med.
Den är väldigt ljusbrun i genkligen
Vilket vackert marmorerat skal.
Riktigt kul att se alla fina bilder och djur du har :-)
#75 vist är det, alla våran physa ser ut så mer eller minde. #76 vad roligt att det uppskattas.
Physan var fin. Är den en välkommen gäst i karet?
#78 Ja faktist
Nämen vad tusan är det där för något🤪
En dålig bild mamma skickade på mejl till mig på en Kampfisk hen med ett bo över. Lång historia kort: vi köpte två honor (trodde vi) när vi va ute och åkte, i måndags smsade mamma mig och bad mig att kola mejlen ( lättare sagt än gjort….) så då ringde hon mig i stället och förklarade att vår "Sverige" hona som är blå och gul byggde bo och uppvaktade en anan hona som nu går i skorsten då vi hoppas på en ny oplanerad planerad kull :P
Haha. Jag som tycker mig se ett tryne där..
Det gör man också….. Ska fixa bättre bild, på hen, senare när jag kommer hem till helgen.
Stämmer #86
Dina två Kampfisk hanar har fenformen VeilTail. Jätte snygga hanar :-)
Har bara en vt hane och ett DT yngel i hanarnas akvarium nu :/ Sen skulle jag värkligen gjärna få tag på något anat.
Jag har beställt en Dumbo Ear :-)
Jag har beställt från Djurmagazinet. Dom hade faktis väldigt många fen sorter :-) om du är ute efter nytt så kolla in där.
Från var till vad? Min stads ända djur affär har typ bara VT inne och när vi beställde från dom tog det två veckor innan mamma tröttnade och vi åkte två timmar enkel väg i bil för att köpa det i anan affär, vi har fortfarande inte hört av vår lokala butik ett halvår senare..
Dom har VT, CT, HM, Super delta, delta, Dumbo Ear, superdelta Dumbo Ear. Jag har beställt från Djurmagazinet i Trollhättan. Vad tråkigt att dom inte hörde av sig :-(
Vad roligt med så stort utbud, vi tror dom struntade i det….
Hoppas du hittar några riktiga snyggingar :-)
Till slut till slut säger jag bara :) Kanske kommer någon på Örebro aktionen till hösten.