Fiskar 240l
Hej! Jag har ett 240l akvarium och undrar vilka fiskar som passar. 2 scalarer 1 kyssgurami 5 malar + Järna någon sorts ciklid Mvh kes
Scalarer kan du ha (som f.ö också är en ciklid) OM akvariumet är minst 50 cm. högt, gärna högre.
Malar kan du ha nån Ancistrus eller Corydoras.
Kyssgurami vet jag inte så mycket om, men jag har för mig att de blir väldigt stora. Sen bör man inte ha Gurami och Scalarer i samma kar, de brukar oftast inte fungera ihop.
Kyssgurami hör inte hemma i ett 240L tyvärr, de behöver mycket stora akvarium på minst 700L då de blir stora fiskar som kräver sitt utrymme. De kan dessutom vara aggressiva mot varandra.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#2 det var det jag hade för mig också, ville bara inte skriva det rakt ut eftersom jag var osäker 🙂 Tack 👍
Hej Kes, Jag har också 240 L. I det har jag scalarer, platy, neontetror, pansarmalar och Ancistrus samt helenasnäckor. Jag kommer dock flytta mina scalarer så snart de blivit lite större, annars blir troligen neontetrorna mat och jag vill ge dem mer höjd att växa på. Är ditt akvarium lägre än 50 cm tycker jag du ska satsa på dvärgciklider eller "vanliga" guramis istället tex Mosaikgurami.
#4 tog bort bilden då den var copyright- märkt