Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1501 ggr
Jaguar_
2015-04-23 18:50
0

Frystorrfoder

Bra eller dåligt?

Jag har funderat många gånger på att byta mitt frysfoder till något annat smidigare. Det är bara en Zoo-affär som säljer frysfoder här där jag bor till vettigt pris. Hittade ett ställe på nätet igår där jag läste om deras torrfrysfoder. Det låter ju bra och så, men frågan är om det fungerar när man har en ål med i spelet? Kanske man inte kan ha torrfrysfoder när man har en ål (en öronål) eller vad säger ni alla?

Vad vet ni om denna fodervariant? Är jättetacksam för svar och glad om det är någon annan som använder det och kan rekomendera sorter osv :)

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

mimåne
2015-04-23 19:55
0

Torrfoder och frysfoder vet jag vad det är för något, men torrfrysfoder? Vad är det? Torrfoder som man fryser ner? Varför i så fall?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Jaguar_
2015-04-23 20:29
0

haha jag menar frystorkat foder….bara för att jag läste torrt någon stans så flög de in i ordet haha :P

Här är en länk så ni kan kolla vad jag menar.

http://www.fiskfoder.com/category.html/frystorkat

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

mimåne
2015-04-23 20:47
0

Ja jag tycke väl det lät märkligt, men nu händer jag med :) Jag tror mer på vanligt fryst foder än fryst torkat.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
2015-04-23 21:13
0

Jag har haft frystorkat foder till mina fiskar i omgångar. Länge sen nu men ändå. Ingen har någonsin ätit av det ; ) Det är inte gott i en fiskmun.

Fjordell
2015-04-24 01:05
1

Det enda frystorkade jag kör med är Tubifex vilket alla mina invånare älskar. Corydoras, Kampfisk, endlers, slöjstjärtar, Ancistrus, kuhlii, snäckor och räkor. .. exakt alla tycker om det :) Annars föredrar jag vanligt fryst.

Jaguar_
2015-04-24 07:03
0

Tack tack alla för infon om detta. Mestadels låter det ju som ganska dåligt foder..men det där Tubifex låter ju bra kanske. Få se om jag hittar något sådant och testa på mina firrar :)

Draken
2015-04-24 11:05
0

Jag kör Tubifex till mina just nu. Både levandefödarna, Gobyn och Killien älskar det. Scalarena visste inte riktigt hur de skulle hantera den ;) Den sätts fast på rutan, och de fattade inte riktigt först att de skulle äta av den, tills en  Bleeding-heart tetra började nafsa i den, och det lossnade småbitar, DÅ kom de på att det var mat ;)

det är behändigt och lättsamt, tycker jag, jaf sätter fast en till två kuber på rutan, beroende på vad det är för fiskar i karet jätteenkelt :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fjordell
2015-04-24 15:19
1

Här finns lite info om frystorkad tubifex: http://www.theaquariumwiki.com/Tubifex

Draken
2015-04-25 11:05
0

Jättebra länk Fjordell :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fjordell
2015-04-25 23:18
0

#9 Bra att det uppskattas! Jag började söka på innehållet då det visat sig att mina tamråttor är helt tokiga i frystorkat tubifex😃 Så jag ville mest se om det var ok att ge det som godis lite då och då :)