Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 4303 ggr
Aristarcos
0

Bilder fiskar sökes

hej,

Jag kan fixa in lite mer lexicon ord, men saknar många bilder, då jag inte har mycket olika arter av fiskar. Om ni har en fin representativ bild på någon art så posta den gärna här , så kan jag fixa in den i lexicon sen :)

Lilolizeit
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittar inte så mycket bilder nu, men här är en okej bild av en Kilfläcksrasbora om du vill använda. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Aristarcos
0

#1 jättefin bild ! Tack, fixar det senare !

Luis_felipe
0

Vill du ha bilder på Malawisar och SA Ciklider? Jag har Scalarer, Guldsömmar, Papegojciklider, Black Ghost, Gibbiceps, Silverhajmal, Frontosor, Goldens, Firefish OB, Mainganos, Blåguramis, Mosaikguramis, Kardinaltetor, Koppartetror, Siameser :) Om du vill ha bild på någon/några av dem så kan jag FÖRSÖKA fixa fina imorgon :) Bara skriv vilka du vill ha på. Black Ghosten kan bli VÄLDIGT svår kan jag ju säga.

Aristarcos
0

Ta du de vanligare i första hand :-D

Aristarcos
1

Både tex kardinaler, koppartetror, siameser, scalarer och olika Gurami är väl rätt vanliga

Luis_felipe
0

Ska försöka fixa imorgon :)

[Jens]
0

Om jag förstår det rätt så får man använda dessa bilder som google visar oss. När man går till google bilder och väljer Sökverktyg och sedan 'som får ändras och användas' så är bilden inte skyddad av någon regel.

Men naturligtvis så är det mycket roligare och trevligare med privata bilder och dessutom snygga bilder. Dessa på black ghost var ju inte så fina tycker jag.

burmamys
1

Om du vill kan jag försöka fota någon av mina imorgon: Mosaikgurami, guldbarber, Drottningrasbora, Galaxyrasbora, sewellia, kuhliål (svåra!), gissar att dessa mer vanliga arter är mer intressanta än mina falska foxar och de andra udda filurerna =)

Lilolizeit
0

#7 finns de någonstans man kan läsa mer om den funktionen? Verkar ju bra, men om de inte skulle vars som man tror så blir det ju väldigt mycket extra arbete..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
0
Taggeman
1

Här bilder på Boliviansk Fjärilsciklid som du får använda.

https://www.google.se/#q=boliviansk%20fj%C3%A4rilsciklid

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
0

Här en till bild som du får använda.  Sewellia lineolata .

https://www.google.se/#q=Sewellia+lineolata

Taggeman
0
Här bild på Kongotetra som du får använda.

https://www.google.se/#q=kongotetra

Taggeman
1

Här bild på Siamesisk algätare som du får använda.

https://www.google.se/#q=siamesisk+alg%C3%A4tare

Taggeman
0

Här en bild på Fjärilsciklid (Hane) som du får använda.

https://www.google.se/#q=fj%C3%A4rilsciklid

[Jens]
0

Fina bilder Taggeman!

Taggeman
0

Tack Jens! Hoppas Bilderna kommer till användning. 🙂

Här bild på Kardinaltetra som du får använda. 

https://www.google.se/#q=Kardinaltetra

Taggeman
0

Här bild på Kardinalfisk som ni får använda. Två hanar som bråkar med varandra o visar upp sig med utspärrade fenor

https://www.google.se/#q=kardinalfisk

Draken
0

är det några särskillda fiskbilder du söker, eller är det vilka som helst.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Jens]
1

Ett tips är också att använda sökmotorn som vi har här på akvariefisk. Alla bilder som finns här kan användas i vårt forum så att säga.

Aristarcos
0

Tänkte att det vore kul om så mycket fiskar som möjligt finns i vårt lexicon, då man som nybörjare vanligtvis får leta över hela webben. Om många lägger till arter här i vårt lexicon, då har vi ett fungerande lexicon.

[Jens]
0

Japp, det är tacksamt att du och alla andra gör detta =) Jag har hakat på lite idag ;)

Aristarcos
0

#23 bra det :) såg lite snäckor.. skulle något bli fel i någon text får det bara rättas till, är ju inte expert direkt.. men letar informationen när det behövs :)

[Jens]
0

Det är helt okej. det får rättas till…

Draken
0

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Aristarcos
0

Oj, en sån har jag aldrig sett eller vet något nyttigt om, nog bättre du lägger upp den i lexicon #26 !

Draken
0

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

har inte haft dem så länge själv, men jag pluggar dem för fullt just nu ;) Jag lade dit länkar till beskrivning, om folk vill läsa innan jag har tillräckligt kött på benen för att skriva ihop något själv.

Det kommer att komma flera artbeskrivningar på Killi från mitt håll, så snart jag själv har tillräckligt med  kunnskaper om dem. Har just nu bara två arter, men inom några veckor, kommer det att finnas åtminstone 3 arter till, kanske fler :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

mimåne
0

Vilket fint initiativ av dig Aristarcos! Väldigt roligt att du vill ta dig tiden att göra artbeskrivningar :) Jag har lite corydoras bilder, Sorgmanteltetra, Kolglödstetra, Ancistrus super rot m.m om det är intressant :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Aristarcos
0

Någon med lite fina bilder på Botia av olika slag !? Det finns ju flera olika sorter !

[Jens]
0

Någon som har en bra bild på en Drottningrasbora ?

Taggeman
0

#34 Här Jens så får du en nytagen bild på Drottningrasbora.

Gör inte bilderna så små på art presentationen utan ha dom i den här storleken med 1200 punkter på sidan så man kan se lite mer av bilden när man klickar på den.

Sen saknar jag vad för mat fiskarna behöver på många av artbeskrivningarna.

Om man vill så kan man lägga in med vilken grupp fiskarna tillhör. den här tillhör Barber/Rasboror/Karpfiskar

[Jens]
0

Problemet är att om bilderna är olika stora så blir det väldigt rörigt tycker jag. Däremot med mat så försöker jag få med det. 🙂 har jag missat någon tro 🤔

tack för bilden.

Taggeman
0

#36 Det är lätt att redigera om bilden bara att välja bildstorlek nu när vi har så många fina bilder att tillgå så lägg dom på max 1200bildpnkter så blir det bra.

Som den här bilden som jag har lagt upp är på.

[Jens]
0

Att gå igenom alla bilder igen ….

[Jens]
0

Det var en väldigt fin exemplar av Drottningrasbora du har taggeman. Odlar du själv?

Taggeman
0

#39 Nej dom har jag ingen odling på men Kardinalfisk o kejsartetra svart har jag odlat upp.

Jag la ner lite jobb på redigeringen av rasboran så kan du inte lägga upp originaldelen på den nu i artbeskrivningen för den gör sig bra i större storlek.

[Jens]
0

Jag lade till en rad 😉

Taggeman
0

#41 Ok ser det nu men det är nog enklare att ha bilden på artbeskrivningen klickbar i alla fall o lägga den på max storlek 1200px i bredd, om dom är större. Men det kan bli bra så här med men jag lyckades få min bild på Kardinalfisk klickbar om nu inte du trasslar till det. 😃

[Jens]
0

Haha, det kommer att ändras för att vi har bestämt det och jag tycker det är okej med en länk längst ner som är klickbart för att se dina bilder i full storlek. 

Nu har jag gjort så att jag har lagt in en länk till alla dina bilder Taggeman. =)

Taggeman
0

#43 Jo jag får väl nöja mej med det, det är kul att kunna se fiskarna i närbild om man nu har fina bilder, för fiskarna kan va väldigt fina i uppförstorad bild. 👍

[Jens]
0

Jag söker en fin bild på en Hemigrammus bleheri - Rödmunstetra. Någon som har?