Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3470 ggr
Cixx
4

Cixx Akvarium

Tänkte starta en tråd med mina akvarium och fiskar.

Har ett 10L deco-o akvarium där min yngsta Kampfisk bor och två stycken 54L varav i det ena bor 7 st kampfiskhonor och i det andra bor 2 st kampfiskhanar på varsin sida av en filtermatta. Ska eventuellt dela av hanarnas så att 3 st får plats.

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Cixx
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dakota min yngsta Kampfisk som är en koi delta (kan bli super delta eller ev HM)

Cixx
3

Phantom - Nyaste hanen. Han är en HM yellow copper

Cixx
2

Jupiter - Min äldsta Kampfisk som är en multicolour CT

HeidiH
0

Fina!

mimåne
0

Oj här hade vi en riktig Kampfisk entusiast ;)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Cixx
1

Japp! Här är en framtida Kampfisk uppfödare! Håller på att lära mig allt jag kan om kampfiskar just nu och i framtiden när jag har plats och mer kunskap ska jag ta fram massor av fina kampfiskar :D

mimåne
0

Åh nämen vad spännande med en uppfödare! De är ju verkligen vackra fiskar och det verkar inte finnas så mycket uppfödare av dem. Kanske för att det kräver så mycket av både utrymme, tid och kunskap. Men för egen del tycker jag det är bara roligt med lite mer krävande arter. Kampfisk också kan jag tänka mig är roligt att föda upp just för att man kan få så många trevliga färger och teckningar. Inte som att föda upp en art där alla yngel ser precis likadana ut ;)

Cixx
0

Precis! Därför jag verkligen vill kunna mer innan jag börjar med avel osv! Ja, kampisar är ju så roliga med alla färger och fenformer :D

mimåne
0

Är det någon speciell sort du tänkt satsa på?

Cixx
1

Blir nog mest HM och kanske CT :)  Är inte så mkt för PK :)

Cixx
2

Phantom <3

ladygrenners
0

Åh så fin han är!

/Ladygrenners

Cixx
0

Ja, visst är han?! 😍

Cixx
3

Är så glad! Denna snygging flygs från Thailand hem till mig i början av Mars

Chomper
0

Åh, dra mej baklänges så himlans snygg :-o 😍

Cixx
0

Visst är han?! Min drömfisk :D

marta01
0

Riktigt snygg fisk!

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

ladygrenners
0

Vilken snygg fisk! Färgen är ju helt underbar! 

Hur kommer det sig att du började föda upp kampfiskar förresten? Är det favoritfirren? :)

/Ladygrenners

Cixx
1

Jag föder inte upp än. Men vill börja föda upp senare :)
Ja, kampfiskar är tåliga och vackra fiskar och de kommer i alla möjliga vackra färger. Favoriten helt klart!

billy_klara
1

Men gud så fin Kampfisk! Vart har du fått tag på den? 😮Han skulle nog få fina ungar!!

The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

Cixx
0

Genom  aquabid.com . Hoppas på att ta en kull på honom i framtiden :)

mimåne
0

Jag måste erkänna att jag inte är förtjust i kamfiskar och dess utseende, men den här var nog den snyggaste jag någonsin sett! Så vacker persikofärg han har!

Cixx
0

Alla tycker olika. Detta är min drömfisk. Gul fin kampfisk ❤️

mimåne
0

Ja det förstår jag! Han var supervacker! Nu förstår jag att du längtar :) Var ska han få bo?

Cixx
0

Ja :D

Endera delar jag av mitt 54L som nu är delat på 2 till 3 fack eller så ska jag fixa ett eget nano till honom :)

Draken
0

Otroligt snygga kampisar 😍 Är sj'älv jättesugen på att köpa en kampfiskhane och ha i mitt snäckakvarium. Lite tråkigt där nu, när jag har flyttat Alfaron, så jag håller på att välja mellan en ensam kampfiskhane eller ett stim riktigt små tetror eller rasboror :) Akvariumet är på 40 liter :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Cixx
0

Tackar :D
Svårt att välja. Du skulle ju kunna ha en kampfiskhane och se om han funkar med ett litet stim av små neontetror? :)  Vissa hanar är mördarmaskiner medan vissa är hur snälla som helst :)

Chomper
0

Blev också sugen.. Ska ju skaffa ett räkakvariun medt troligen inom sin framtid, kan man ha dom med räkor? :-)

Cixx
0

Vissa har kampfiskar med räkor. Samma sak där att vissa hanar dödar allt som rör sig och vissa bryr sig inte alls. De kan äta räkorna ibland också. Så prova med några och se om det funkar :)  Själv är jag lite sugen att prova att ha räkor i nått av mina kar :) Räkor är ju så söta!

mellowlove
0

Jättefin kampfisk:) Får man fråga vad han kostade? Jag har själv sett en fin Kampfisk på aquabid för ett tag sedan men vid betalning visade det sig att man skulle ha nåt tillstånd att ta in fiskar i landet och en fraktkostnad som gjorde att det totala priset hamnade på över 1000 kr….Har för mig dock att man kunde sammfrakta med andra och därmed få ner priset..Kanske det du har gjort?  Hade varit intressant att veta eftersom jag är intresserad av att köpa en snygg Kampfisk från aquabid själv:)

Cixx
0

Han kostade 30$ 
Jag köper ju min fisk genom en vän så det blir inte så dyrt då :)  Så jag personligen vet inget om tillstånd osv men min kompis har tagit in fiskar flera gånger och har koll så att allt går rätt till :)

mellowlove
0

Aha, ja man måste nog ha någon kontakt som har koll på sånt för att få in dom:) Kul att du fick tag på en så fin en:)

Cixx
0

Jo precis! Ja, jag är så glad över den där finingen :D

Draken
0

Är jättesugen på att prova på, har liksom ingen egen erfarenhet av Kampfisk. jag har väl haft nån genom åren, men jag kan inte minnas om de har varit aggressiva eller snälla ;)

Just nu bor det faktiskt ett gäng räkor i akvariumet, fick villtfärgade Körsbärsräkor (?) av en kompis idag. Hon ville inte ha kvar dem, men jag vet ju om risken med en Kampfisk nu i varje fall ;) Så vi får väl se hur det blir ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Cixx
0

Du får berätta om du skaffar en Kampfisk :D

Draken
0

Det ska jag göra :D

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Cixx
1

Min gula Kampfisk från thailand klarade inte resan, så en ny gul ska tas in vid nästa import. Min HM hane och min CT hane har tyvärr simmat vidare så idag utökade jag familjen med 2 nya killar!

Tsunami är en CT

Cixx
1

Minion är också en CT men med färgen Pineapple

Draken
0

Snygga :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Cixx
0

Ja, fina små killar 😍

Sara97
0

Förlåt min okunskap men vad betyder CT Hm och pt och alla dedära? Är det förkortningar? Jätte fina kampisar du har. Synd att han inte klarade resan :(

LÄNGE LEVE DJUREN!!

mimåne
0

Jamen just ja! Det var ju du som skulle importera den vackra persikofärgade kampfisken från thailand. Jag har tänkt på det här och undrat hur det gick men inte kommit på vem det var som skulle importera den. Tack för att du uppdaterade om hur det gick, annars hade jag fått huvudbry! Vad tråkigt att den inte klarade resan :( Hann du få hem den eller se den alls?

Draken
0

#41 CT betyder Crown Tail, HM betyder Halfmoon men PT vet jag inte :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Cixx
1

ah precis, så himla trist. Importerade genom en vän som hittade de flesta döda, tror det var 12-13 som levde av 40 fiskar i våran leverans. Nått måste gått väldigt fel så nästa ska massa försiktighetsåtgärder tas vid för att få hem levande fiskar :)
Fick aldrig se honom själv, men är nog lika bra för det hade bara varit ledsamt att se min döda fisk :(

Cixx
1

HM - Halfmoon
CT - Crown tail
DT - Double tail
D - Delta
SD - Superdelta
PK - Plakat

Cixx
0

Minion

BettaSplendens
0

Åååh så fina! Önskar dig all lycka med fiskarna, och hoppas den nye överlver :) Har själv köpt från aquabid och fött upp en kull kampisar. Såhär såg han ut  och en hona i samma färg http://bettasshop.com/wp-content/uploads/RedDragonHM.jpg

Tyckte den gula färgen var otroligt vacker! Saknar faktiskt fiskarna lite nu..

ladygrenners
0

Åh så tjusiga!

/Ladygrenners

Cixx
0

Åh så spännande! Han var jätte fin ju!
 Vill hitta en pineapple/gul CT hona att para min nya Minion med. Får se hur det går att hitta :D

Cixx
0

Min Dakota. 
DÅ och NU

ladygrenners
0

Vad tjusig han blivit! Gillar färgen skarpt :)

/Ladygrenners