Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 1657 ggr
Snudify
0

Ancistrus rio Paraguay

Hejsan, är undrar lite om A. Rio Paraguay. Jag har hört ryktesvägen att de inte finns många som har dessa malar i vårt avlånga land? Varför? Och min andra fråga är, finns det någon som odlar/odlat dessa i Sverige ?

[Jens]
1

Jag tittade både på akvarieteknik säljlista och även akvarielagrets och ingen av dem hade tydligen denna Ancistrus på sin lista. Vet inte varför den är ovanlig men GuUuLd kan kanske svara på det.

GuUuLd
2

Den är nog inte jätteovanlig längre, på fb ser jag inlägg om såna nästan dagligen såvde verkar bli allt vanligare. Det är dock inte så många som odlat dem här än men vet en som nyss fått en kull.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Taggeman
1

Den ser fin ut, google bilder: Ancistrus sp. "Rio Paraguay".

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

mellowlove
0

Den femte bilden på google bilder ser exakt ut som min Ancistrus, har tyckt han har lite ovanligt utseende då han har samma fläckmönster, är han en sp.Rio Paraguay eller är det en fellänkad bild?

[Jens]
0

#4 När man går in på sidan där bilden visas så ska det vara en Rio Paraguay.

mellowlove
0

#5 Där ser man, köpt som vanlig Ancistrus men etiketterna i butik är ju inte alltid specifika i vilken sort det är:)

Lillyrod
0

Den var inte så dum. Jag har nog inte sett en sån förut.

Snudify
0

Tack för alla svar! GuUuLd får man fråga vem denna odlare är? :D blev jätte nyfiken nu :p har letat länge efter info om dessa, lite svårt att hitta tycker jag :/

GuUuLd
0

#8 Kommer tyvärr inte ihåg vem det var.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Tinitusan]
1

tror om du går in på 2.0 o 2.0 annonser o söker på Rio Paraguay så kommer du säkert hitta en del poster =)

Snudify
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittar inget på 2.0 sidorna :( för tror GuUuLd egentligen menar mig :/ Hade hoppats på en annan uppfödare. Min kull är ca 3v och det är en liten kull på 31st då honan bara är 7cm. Hon är pytteliten :D

GuUuLd
0

#11 Det är nog dig jag menar ja.. Men jag har iaf sett inlägg på bl.a. 2.0 om just dessa rätt ofta senast 1 april var det en som hade köpt..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

GuUuLd
1

Ola Johannesson, Tommy Tobiasson, Christian Olofsson mfl. har såna..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Tinitusan]
0

ja jag har också sett flera, men nu hittade ju guuuld lite namn åt dig så =)

Snudify
0

Tack för svar. Jag känner två andra utöver de nämnda namnen, så om vi säger att 10 pers har dem så är de väl ändå fortfarande ovanliga i Sverige? Men visst blir de mer o mer som skaffar dem framöver, vet en som ska importera i sommar. Har någon en susning varför de inte finns i tex akvatiumaffärer eller hos fler privatpersoner? Det jag har hittat är att de inte är lätta att hitta i det vilda och därav låg import, men det kan vara fel :/

GuUuLd
0

Inte en aning, allt beror oftast på hur tillgången är i det vilda och hur mycket som importeras just hit. Sen beror ju antalet importer även på hur stort intresset för fisken är, finns inget jätte intresse så importeras det inte några större mängder. Tillgång och efterfrågan styr det mesta.

//GuUuLd, 

-IE Photography-