Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1399 ggr
peppe_ing
0

Dags för räkor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Nu när jag insett att detta med självkontroll ändå inte funkar på mig och helt plötsligt blivit med två nanos till (varav det ena idag blivit bebott av en vacker röd kampis) så dök tanken på räkor upp. Och för att balansera upp det hela då självklart röda räkor ;)

Nu behöver jag alltså lite tips och råd från den kloka skaran här. Är det körsbär man bör starta med ? Eller vågar man sig på chrystal red som jag tycker är betydligt snyggare.

peppe_ing
0

Hrmm jaja ser ju att bilderna blivit rejält beskurna men använd fantasin :D

mimåne
0

Åh vad fint det ser ut. Mycket tjusigt!

Jag är ingen räkexpert men vad jag vet så borde inte crystal red vara något märk värt mycket svårare än körsbärs. Tycker du dem är snyggare så kör! De ska ju vara lätta hur som helst ändå :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

peppe_ing
0

Mmmm får klura lite här. Känns ju dumt å köpa nått man inte vill ha ;)

mimåne
0

Ja precis! Finns ju risk då att du ångrar dig efter två veckor.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
1

Har du två nanos bredvid en tv-apparat? Jag tänkte på att vibrationer kan skrämma en Kampfisk, få den nervös m.m. och även andra invånare. Det var bara min tanke =)

Sedan håller jag med mimåne att det går säkerligen bra med CR i dina nano för du behöver inte börja med körsbär, däremot så är det bra att kolla vilka värden som CR ställer. 

http://www.redbee.se/content.php/24-Crystal-red

[sandra96]
0

Mina första räkor var blue jelly och crystal red och black, jag tycker att crystal var lättare och förökade sig mer.  Men jag kanske fick en dålig stam av blue jelly med 🙂

sauk1
0

Crystal definitivt. Det funkar nog alldeles utmärkt för dig. Jag har använt soil för ph'ts skull, lite mineraltillsats då de inte först började föröka sig, sen har det bara rullat på. Det är första räkkaret för mig.

peppe_ing
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Var på "liten" roadtrip idag å snubblade in på Herkules Zoo och hehe rååååkade visst köpa lite….  ;)

#5 Är nog inte så stor risk för vibrationer.. tittar extremt sällan på tv :p

Och värdena är nog rätt bra här, kanske slänga i lite alkottar för pht bara.

Hade tanke på soil men fanns inte i butik när jag skulle starta och som vanligt ville jag ha igång karet med en gång. Går ju alltid att byta framöver :p

Lilolizeit
0

#8 Så fint det ser ut! Kul att det blev crystal red. Lycka till med dom små. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

ladygrenners
0

Blir själv lite sugen på nanokar när jag ser det här! Snyggt!

/Ladygrenners