Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1548 ggr
billy_klara
0

Nytt akvarium, idéer?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igårkväll hämtade jag ett nytt 105L akvarium! Det är inrett och klart nu så i eftermiddag kommer min scalar flytta in. Har ni erfarna några idéer im vad som ser ut att behövas eller fiskar som ni tror skulle passa in, barber, stim eller något annat? 😃

The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

Vovisch nr2
0

Jag skulle flytta ut växterna helt i sidorna, blir mer djup i akvariet då. :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

HeidiH
0

Fint akvarium! Häftig blå sten/glas! Som du säkert fått höra så är scalar ingen lämplig fisk i den storleken, de vill nog dessutom gärna ha sällskap av varandra. Jag avstod sclararer för mitt 200 liters var för litet. Som algätare jade jag valt otocinclus till det där akvariet. Det vill jag ha i alla akvarium! Underbara och de "växer inte ur" akvariet. Jag hade nog oxå kanske haft Gurami, men Gurami och scalar går inte ihop. Mitt förslag är att du ger bort din scalar då du får många fler möjligheter. Trist förslag, jag vet! Nån fin stimfisk oxå kan du ha. Själv gillar jag zebrafiskar! :)

Vovisch nr2
0

Guramis tycker jag också skulle passa!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

billy_klara
0

#1 Tack så mycket för tipset, ska göra det när jag kommer hem! #2 Jo, det är jag väl medveten om. Jag köpte honom nät han var väldigt liten, och jag var bara ca 10-11 år. Men såklart var det ingen som sa att han skulle ha ett väldit stort akvarium. Och jag var inte heller så erfaren då.. Otocinclus är så grymt charmiga, jag har faktiskt tänkt köpa sånna men de hade inga på DM Piteå så ska nog be de beställa. Platys ska jag faktiskt få hem idag och Guramis ska vi föda upp på skolan till jul. 😃

The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

billy_klara
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Uppdatering: 

Nu har sju st platys och en drös med växter flyttat in. Vattnet är fortfarande lite grumligt men det bör lägga sig om någon dag. :) Blev rätt så nöjd med resultaten, men funderar på att lägga in sand och skaffa några corydoras, vad tycker ni? Otocinclus är bestämt att skaffa innom en kort tid. 😃

Livandivan
0

Åh vad fint det blev med växterna och platys :)

Med vänlig hälsning / Livandivan <3

HeidiH
0

Fint!

billy_klara
0

#6 & #7 

Tack så mycket! Efter skolan idag så får sorgmanteltetrorna flytta in. :D