Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 4121 ggr
MattiasTheMan
0

Min Kampfisk mördar mina neontetror ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan gott folk har en Kampfisk och 16st neontetror.I går såg jag att två st neontetror var död första tanken VRF ! Så Jag har haft koll i akvariet suttit och kollat hur fiskarna beter sig.Då märkte jag att alla neontetror var i ett stim på samma ställe i timmar dom ser friska ut simmar bra men dom är så skygga.Lite senare den dagen släkte jag lampan på och av då var det några som simma lite då  var den en liten firre som kom nära kampfisken då åkte den efter tetran och bet/noppa till den ! Kampfisken dominerar totalt i akvariet den äter mycket åker runt över allt åker den nära tetrorna sticker dom.I dag satt jag och spelade  sen sneglade lite på akvariet då såg jag att en tetra simmade typ upp och ner sen så dog den så jag tog upp och kollade på den ser exakt ut som att  den har blivit biten vid gjälarna så jag förstår vrf den dog nu finns bild på fisken som dog

Tror jag måste avliva kampfisken bara för att den är väldigt fin och rolig att se i akvariet så kan jag inte låta mina små tetror leva i skräck och att dom dör en efter en hur skulle ni göra har ni varit med om samma som mig skriv gärna ! Mvh Mattias

Wellcraft
0

Omplacera kampisen eller skaffa ett nytt litet kar?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

MattiasTheMan
0

har inte plats med nå mer kar tyvärr :( har bara ett kan inte ha mer ;/

MattiasTheMan
0

Kampfiskar ska väl vara aggressiva mot större fiskar med stora fenor men min verkar ha flippat ut totalt :(

Wellcraft
0

Omplacera då, finns säkert någon djurbutik som tar emot.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fjordell
1

Kampfiskhanar vill ju helst leva ensamma… hur stort är akvariumet?

usvead
0

Min Kampfisk är också väldigt på…

Jag föreslår att du försöker omplacera kampfisken. Det kanske finns någon här på forumet som bor nära dig och kan ta hand om din Kampfisk.

Smulan80
0

Det borde vara lätt att omplacera en Kampfisk. Vissa individer är mer aggresiva än andra och den du har verkar vara väldigt aggressiv. Men som ensamfisk borde den vara fin.

MattiasTheMan
3

Hej gott folk en kompis till mig tar hand om kampisen känns lite tråkigt att ge bort den men hellre det en att döda den :)

tror jag ska skaffa lite Guppy fiskar kunde inte göra det eftersom jag hade kampisen :P