Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2141 ggr
The Animallovers!!!
0

Akvarietjänst!

Hej! Har ni någon erfarenhet av Akvarietjänst i Malmö? Ni får annars gärna skriva andra bra djuraffäer i Skåne gärna nära Lund eller Malmö

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
0

Ja men jag tror inte jag hittade den där men jag kanske bara läste igenom snabbt!

The Animallovers!!!
0

En annan fråga: jag har blivit heeelt förälskad i Dvärggurami, trivs dem i ett 60 liters akvarium med några neontetror och en Guppy? Jag har läst lite om dem och där står det att dem äter vanligt flingfoder, fryst och levande. Vad är det man fryser in? Och vad är det för levande mat?

[Jens]
0

Dvärggurami är bra i 60 L men de vill gärna ha mycket höga växter i karet och sedan gärna flytväxter så det inte blir alltför mycket ljus. Det ska finnas ställen där de kan gå undan ljuset lite då och då så att säga. De funkar bra med dina andra innevånare som du har idag. Fryst foder är t ex svarta frysta larver och levande larver. Finns att köpa i akvariebutiker. Tycker du gör ett bra val med Gurami för de är verkligen lugna och charmiga.

The Animallovers!!!
0

Hur många och hur ofta sk aman ge larver, sk adem va frysta eller levande?

Emel
0

Akvarietjänst är en av de bättre fiskaffärerna i Malmötrakten. Trevlig hjälpsam och kunnig personal, pratar gärna fisknördsaker med en :P

Annars är Zooaffären på Lindängen bra på fisk.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

The Animallovers!!!
0

Aha tack så mycket

mimåne
1

Fryst foder är inte något du själv fryser in utan det köper man på en akvarieaffär. Det finns olika typer av små vattendjur att köpa. Man får en hel karta med frysta kuber och det kostar ungefär 50kr. Bra att börja med är Vita mygglarver. Det kan man ge vid exempelvis varannan matning.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
0

Levande mat säljs ibland i djurbutiker men det är inte så ofta man hittar det. Det består också av små levande vattendjur. Man kan även odla en del själv. Men detta är inte nödvändigt för Dvärggurami.

The Animallovers!!!
0

Jaha, men vad ska dem äta?:)

mimåne
0

Dvärggurami kan du mata med flingfoder och olika fryst foder så som Vita mygglarver, artemia och svarta mygglarver.

The Animallovers!!!
0

Men tar demandra fiskarna den frysta maten före dem hinner ta den?

mimåne
0

De kommer nog också att äta av den maten men det är absolut ingenting dåligt, snarare bara bra för dem. De kommer att älska det!

The Animallovers!!!
0

Var förvarar man sån här mat? Frysen?

Emel
0

De säljer ofta levande mygglarver på akvarietjänst :) Vita larver brukar de vara.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

mimåne
2

Jajamän du förvarar det i frysen. Klicka här så får du se hur en karta med mat ser ut. Du stoppar den i frysen, när det är dags för matning så trycker du ut en kub mat på samma sätt som du trycker ut en tablett alvedon ur tablettkartan. 

Jag brukar trycka ut kuben på en 1L fryspåse. Det är massor med mat i en kub så det räcker till flera måltider för mig, jag låter endast kuben tina loss några larver som jag ger fiskarna och sedan fryser jag in resten av kuben igen i påsen jag satt maten på.

[Jens]
2

Ha gärna inte fler än en hane utan: en hane och två honor går bra.

The Animallovers!!!
0

Okej! Tack för hjälpen!