Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 534 ggr
Aristarcos
0

Riktlinjer fisk i affär ?

Hej, jag undrar lite, är det helt ok att en butik med fiskar har uppemot 30 grader inomhus ? Förutom fiskarna, så mår helt klart inte kaniner, möss och marsvin heller inte bra. Fattar att de inte installerar en ac i affären. Såg flera döda fiskar .. och flera halvdöda.. Minst en 5-6 döda, och några till på slagsida i butiken.

mimåne
0

Givetvis är det mycket tråkigt att butiker inte alltid tar hand om sina djur på rätt sätt. Att det är hemskt vanligt speciellt bland fiskar får oss kanske att bli mer blinda för problemet, men saken är den att det inte blir mer okej för det och gör ingen något så händer ju heller ingenting..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Aristarcos
0

Skulle vara- fattar inte att de inte har installerat ac. Många kar i butiken går tomma fn nästan 50% typ. Tråkigt att se. Hen sa att det är lågsäsong på fisk… Tur att de inte köper in nya i värmen.

Draken
0

Man kan ju tycka att de skall investera i en AC åtminstone, alla andra affärer har ju det, och det är ju i synnerhet viktigt när man har levande djur i butiken.

Djuren mår inte alls bra i den här värmen om de inte har möjlighet att få svalka. Ser bara på mina hundar, de mår inte bra i värmen, de vägrar gå ut under dagtid. Som tur är så är det mycket svalare på nedervåningen, och där ligger de oftast på dagarna.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

qrille
0

Jag har ingen aning om vad det kan tänkas vara för riktlinjer eller lagkrav när det gäller temperatur i djuraffärer men misstänker att det inte är så hårt reglerat. Jag tycker inte det är ok om djuren far illa. Har dock förståelse för att det troligen är en relativt stor investering för affären, omsättningen är nog inte riktigt den samma som i "alla andra" affärer som har AC-anläggning. Jag tänker ändå att vi som konsumenter har stor möjlighet att påverka, uppmanar alla. Om ni kommer in i en butik där djuren inte verka må bra, försök att vara lite osvenska och säg till. :) Yttryck på ett vänligt men bestämt sätt att du hade planerat att köpa men avstår på grund av att du inte tycker djuren ser ut att må bra, kanske skulle dom vilja ha AC?